קוריאה הדרומית ויפן שוקלות הפעלת מטוסי חמקן F-35 מספינת תקיפה ונושאת מסוקים

קוריאה הדרומית ויפן שוקלות הפעלת מטוסי חמקן F-35 מספינת תקיפה ונושאת מסוקים

מטוס F-35B לקראת נחיתה (צילום: חיל הנחתים האמריקאי, אתר וויקיפדיה)

קוריאה הדרומית ויפן שוקלות לרכוש מטוסי חמקן F-35B, הדגם הממריא ונוחת אנכית, שיופעלו מסיפוניהן של ספינת תקיפה גדולה (קוריאה) ושל נושאת מסוקים (יפן). לצי של קוריאה הדרומית יש ספינת תקיפה (ASSAULT SHIP) בת 14,300 טונות, ומקור צבאי מסר לסוכנות הידיעות YONHAP בסיאול כי צמרת הצבא והצי דנה בשאלה אם ניתן יהיה להפעיל F-35 מכלי שיט זה. העיתון JAPAN TIMES דיווח כי בכוונת יפן להפעיל את מטוסי החמקן מנושאת מסוקים.

האתר MILITARY.COM מוסר, כי לשני הציים באסיה בעיה דומה: האם ניתן, ואיזה מחיר, להתאים את כלי השיט – ספינת תקיפה ונושאת מסוקים – לנחיתות והמראות של מטוס קרב מתקדם בן דור 5. למומחים ברור שיש לתכנן מחדש ולחזק את משטח הנחיתה של ספינת תקיפה (שאיננה נושאת מטוסים), בעיקר בגלל החום הרב הנפלט ממנועי מטוס החמקן בעת נחיתה והמראה אנכיות. כיום מתוכננת ספינת תקיפה לשאת על סיפונה 10 מסוקים.

בשנת 2014 הזמינה קוריאה הדרומית בחברת לוקהיד מרטין 40 מטוסי F-35A, הדגם הרגיל, שיסופקו בין השנים 2018 ל-2021, במחיר של 6.75 מיליארד דולר.

בעניין מטוסי F-35 אמר באחרונה הסגן החדש של שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן (לשעבר בכיר בחברת בואינג) כי היעד של לוקהיד מרטין לשנה זו הוא להמשיך להפחית את מחירו של המטוס, וכן להגביר את קצב הייצור של מטוסי F-35. "הם (לוקהיד מרטין) עברו כבר משלב  פיתוח המטוס לשלב של ייצור בקצב מלא", אמר שנהאן לכתבים בפנטגון. הפנטגון מסר כי בשנת 2017 נמסרו ללקוחות 66 מטוסי F-35 והשנה יימסרו 99 מטוסים. רק ב-2023 יגיע הייצור לקצב המתוכנן, שהוא 160 מטוסי חמקן בשנה.

אולי יעניין אותך גם