בניגוד לפרסומים, לוקהיד לא הציעה F-35 להודו

https://www.f35.com/news/detail/check-six-top-f-35-moments-of-2017

ויווק לאל, ההודי-אמריקני שהצטרף ללוקהיד מרטין כסגן נשיא לאסטרטגיה ופיתוח עסקי לאחרונה אמר בראיון שלו עם Press Trust of India, אמר בהצהרה מנוגדת להצעת לוקהיד מרטין למכירת מטוס F-16, שהחברה מציעה F-35 להודו. ההצהרה הביאה לרמה גבוהה של בלבול. לאל אמר כי לוקהיד להוטה להציע F-35 להודו, ואילו בחלק מאוחר יותר של הראיון הוא אמר בבירור כי הוא מדבר על F-16. על ההצעה לייצר 114 מטוסים עם קבוצת טאטא בהודו. כך לפי פרסום של idrw.org. הפרסום המקורי של ptinews.

גם נתניהו בעת ביקורו בהודו רמז, לכאורה, שהודו צריכה לקבל F-35. לפי פרסום של news18.com, נתניהו אמר: "אני אוהב עוצמה רכה, אבל כוח חזק הוא בדרך כלל טוב יותר, אתה צריך F-35, אתה צריך סייבר, אתה צריך הרבה מודיעין ... במיוחד עבור מדינה כמו ישראל." ובכן, על רקע ההצהרות של לאל, האמירה של נתניהו בהודו גם נתפסה בתקשורת ההודית כסימן לעסקה בין ארה"ב להודו סביב המטוס.

בלוקהיד החליטו לעשות סדר בשמועות, והוציאו את ההצהרה הבאה:

"לוקהיד מרטין גאה לתמוך בישראל עם צי ה- F-35 ההולך וגדל. כל הלקוחות הפוטנציאליים החדשים עבור ה- F-35 מתחילים בדיונים בין ממשלה לממשלה. עבור הודו, לוקהיד מרטין וממשלת ארה"ב מציעים כעת את ה- F-16 Block 70. ה- F-16 היא תוכנית המטוסים היחידה עם הביצועים המוכחים כדי לעמוד בדרישות מטוסי התקיפה החד מנועיים של הודו, וזו שתעמוד בסדר העדיפויות של תכנית 'עשה בהודו'", מוסרים מלוקהיד מרטין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית