נער בן 15 פרץ למחשב של ראש הCIA

https://youtu.be/gFF0-K2VTcw

חשבתם שצריך חולשות 'זירו דיי' כדי לפרוץ למחשב של ראש שירות הביון האמריקאי? או אולי איזו קבוצה האקרים ממשלתית? ובכן, בן 15 השיג גישה לתכניות פעולות מודיעיניות באפגניסטן ובאיראן על ידי העמדת פנים שהוא ראש ה- CIA כדי לקבל גישה למחשבים שלו, כך שמע בית המשפט. פרסום של telegraph.

מחדר השינה בביתו בליסטרשיר, השתמש קין גמבל ב"הנדסה חברתית" - שבה אדם בונה תמונה של מידע ומשתמש בה כדי לתמרן אחרים למסירת מידע נוסף - כדי לגשת לחשבונות האישיים והמקצועיים של חלק מראשי שירותי הביון של אמריקה.

הנער שכנע את נותני השירות בענקית אינטרנט שהוא ג'ון ברנן, מנהל הסי-איי-אי אז, כדי לקבל גישה למחשבים שלו. באותה דרך הוא השיג גישה למחשבי ה-FBI כאשר הזדהה כמארק ג'וליאנו, אז סגן מנהל הסוכנות, כדי לקבל גישה חוזרת למאגר מידע מודיעיני. הוא גם תקף את המחשבים של בכיר בDHS בתקופת ברק אובמה ואת אלו של בכיר במערך המודיעין הלאומי.  

גמבל התגרה בקורבנותיו באינטרנט, שיחרר מידע אישי, הפציץ אותם בשיחות ובהודעות, הוריד פורנוגרפיה על גבי המחשבים שלהם והשתלט על מכשירי ה- iPads והמסכים שלהם, כך שמע בית המשפט.

גמבל הודה במעשים באוקטובר 2017. דיווחים בזמן מעצרו טענו כי גמבל השיג גישה לטלפון הביתי של קלאפר ולחשבון האינטרנט שלו, וכן לחשבון הדוא"ל של אשתו. הוא גם חלק חלק מהממצאים עם ויקיליקס. חלק מהמסמכים לגבי John Brennan עדיין קיימים בויקיליקס תחת האוסף CIA Emails.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית