האיחוד האירופאי בדרך לחקיקה מחמירה בהיבט הפיקוח על ייצוא תוכנות ריגול

bigstockphoto

האיחוד האירופי רוצה חקיקה לפקח על הייצוא צריך של כלי מעקב דיגיטלי כדי למנוע הפרות זכויות אדם, כך לפי הצבעה של חברי האיחוד ביום רביעי האחרון. מקור: europarl.europa.eu. החקיקה עדיין תלויה אישור פרלמנט האיחוד.

לפי הפרסום, הכללים החדשים יכללו כלי מעקב דיגיטליים מסוימים ברשימה של פריטים אשר הייצוא שלהם חייב להיות מאושר על ידי הרשויות הלאומיות. אלה כוללים התקני האזנה לטלפונים סלולריים, פריצה למחשבים, עקיפת סיסמאות או זיהוי משתמשי אינטרנט, שכן פריטי שימוש כפולים אלה נמצאים בשימוש נרחב כדי לרדוף אזרחים, מתנגדים פוליטיים ופעילים ברחבי העולם.

הרעיונות המרכזיים בחקיקה כוללים:

הגנה טובה יותר על הזכות לפרטיות וחופש ההתאספות, כמו גם להגברת הגנת הנתונים על ידי הכללת קריטריונים והגדרות ברורים בחוק;

יצואנים של מוצרים שאינם רשומים בחוק החדש, אך יכולים לשמש להפרות של זכויות אדם, חייבים להבטיח כי הסחורה שלהם לא תיפול לידיים הלא נכונות על ידי ביצוע ההנחיות שנקבעו על ידי הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח (OECD) לממש בדיקת נאותות;

על הנציבות האירופית לפרסם מדריך לפני שהכללים החדשים ייכנסו לתוקף, כך שחברות האיחוד האירופי ידעו מה מותר ומה לא;

סיכונים חדשים וטכנולוגיות צריכים להיות משולבים במהירות לתוך החוק;

יצירת שדה משותף בין המדינות החברות, למשל על ידי הצגת סנקציות דומות על אי ציות ועל ידי הגברת השקיפות של החלטות בקרת הייצוא הלאומי;

יש להסיר טכנולוגיות הצפנה מרשימת מוצרי המעקב הדיגיטלי, שכן הן חיוניות להגנה עצמית של מגיני זכויות אדם.

ההצעה המקורית של הוועדה כוללת דרישות יצוא רגועות למדי למוצרי הצפנה. הטיוטה יוצרת מה שנקרא אישור כללי למוצרים המכילים הצפנה לייצוא - כלומר, יהיה קל ומהיר יותר לחברות למכור אותן לחו"ל. חברות היי-טק התלוננו כי הגבלות היצוא הנוכחיות של האיחוד האירופי על הצפנה מייצרות מחסום שמעמיד חברות אירופיות בעמדת נחיתות לעומת המתחרים בארצות הברית. כך לפי פרסום של euractiv.com.

הלובי של חברות התוכנה באירופה, DIGITALEUROPE, הוציא הודעה ובה הוא קורא למחוקקים האירופאים להיצמד להסכמים בינלאומיים כמו ווסנאר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית