צרפת מפסיקה להשתמש במל"טי ההרון. עוברת לריפר האמריקאי

הHarfang שימש באפגניסטן ולאחר מכן בסאהל במסגרת פעולות סרבאל וBarkhane. הוא היה גם בשימוש בשטח הלאומי של צרפת עבור הבטחת אירועים מרכזיים ולאימונים. יחליף אותו מל"ט הריפר האמריקאי. צרפת מפעילה ששה כאלו

By U.S. Air Force photo/Senior Airman Felicia Juenke - [1], Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8222519

צרפת הפסיקה להשתמש במל"טי ההרון שידועים גם כHarfang . הסיבה - חוזה התחזוקה הסתיים וצרפת לא חידשה אותו. כך לפי פרסום של air-cosmos.  המל"טים פעלו מבסיס 709 בCognac, צרפת.

מל"ט ה"הרפאנג" הוא גרסה צרפתית של ההרון הישראלי שמשווק על ידי איירבוס ביטחון וחלל. רכישת הכלים התקיימה בין השנים 2001-2008 כחלק מתוכנית שהייתה בת חמש שנים במקור.

הHarfang שימש באפגניסטן ולאחר מכן בסאהל במסגרת פעולות סרבאל וBarkhane. הוא היה גם בשימוש בשטח הלאומי של צרפת עבור הבטחת אירועים מרכזיים ולאימונים. ה Harfang נתן שירות טוב לכוחות הצבאיים הצרפתיים ואפשר לחיל האוויר לצבור ניסיון בטייסת 1/33 "בלפורט". כך לפי הפרסום.

מאז דצמבר 2013, ההרפנג מתפתח לצד הMQ-9 ריפר האמריקאי. שתי מערכות עם ששה מל"טים התקבלו על ידי חיל האוויר מתוך הזמנה של ארבע מערכות. הריפר יכול לשאת מטען גדול יותר מאשר ההרפנג במשקל 1850 ק"ג. חמישה ריפרים נפרסים כיום ניאמי, ואילו השישי פועל מבבסיס קוניאק.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית