ה-FBI תופס הרבה פחות פושעים בסייבר ביחס לשנים קודמות

סוכני ה- FBI שיבשו רק כעשירית ממספר הפשעים הקיברנטיים במהלך שנת הכספים 2017, לעומת השלוש שנים קודם לכן, כך על פי דיווחים שנתיים. פרסום ראשון nextgov.com. מספר פעולות הפשע הקיברנטי שסוכני ה- FBI שיבשו ירד מ -2,500 בשנת 2014, השנה הראשונה בה נאספו רשומות מהימנות, ל -262 בלבד בשנת הכספים 2017, כך לפי ביקורות שנתיות. (הדו"ח).

לפי הפרסום, סוכני הFBI שיבשו 510 פעולות פשע בסייבר בשנת הכספים 2015 ו-259 פעולות בשנת הכספים 2016, כך על פי הביקורות. ה- FBI החמיץ יעד של 500 שיבושים בשנים 2016 ו 2017, כך על פי הדו"ח. למרות אי השגת המטרה, חטיבת הסייבר של ה- FBI "עשתה התקדמות ראויה לציון לקראת ניטרול האיומים הקיברנטיים הגלובליים", כך על פי דו"ח ה- 2017.

לא ברור אם הפחתה של פי 10 בשיבושים של מקרי פשע בסייבר משקפת שינוי בעדיפויות של ה- FBI, שינוי בטקטיקה או סיבה אחרת. דובר ה- FBI סירב להגיב על הנתונים או לספק הקשר נוסף. מסמכי הביקורת אינם מתארים כל שינוי בהגדרות או במתודולוגיה שעשויים להסביר את הירידה המסיבית.

מסמכי התקציב של האף-בי-איי אינם מפרטים נקודתית כמה הולך על פעילות סייבר. עם זאת, הסעיף הרלוונטי (Strategic Goal 2) שבו נכלל הסייבר קיבל תוספת תקציבית של 4 אחוזים בשנת 2017.

הFBI אמנם לא מגיב לכתבות בדבר חוסר היעילות שלו בטיפול בפשעי סייבר, אבל הוא כן יוצא לתקשורת עם נרטיב ברור בנושא - השיפור בהצפנה אזרחית מפריע לנו לעשות את העבודה. ראש השירות, Christopher Wray, טוען כי המשרד הפדרלי לחקירות לא היה מסוגל לגשת לנתונים של כמעט 7,800 מכשירים בשנה הפיסקלית שהסתיימה ב -30 בספטמבר בגלל הצפנה. כך לפי רויטרס.

לפי הפרסום, גורמים בארה"ב אמרו כי הגדרות הצפנה המובנות כברירת מחדל בטלפונים סלולריים ובמכשירים אחרים מפריעות ליכולתם לאסוף ראיות הדרושות לרדיפת פושעים.

ומה בישראל? ובכן, נזכיר כי בשונה מארה"ב, בישראל המשטרה לא יודעת בכלל בכמה פשעים קיברנטיים היא מטפלת בשנה. וניסינו לקבל מידע דרך חוק חופש המידע. ללא הצלחה. כלומר, בישראל אי אפשר בכלל לנהל דיון ציבורי על יעילות יחידת הסייבר של המשטרה כי פשוט אין נתונים גלויים.