חשד לאי סדרים סביב הליך הובלת אורניום מרוסיה לארה"ב

חשד לאי סדרים סביב הליך הובלת אורניום מרוסיה לארה"ב

bigstockphoto

הרשויות בארה"ב האשימו איש עסקים ממרילנד בשוחד של פקיד רוסי במאמץ לזכות בחוזים להובלת אורניום לארצות הברית. התובעים בארה"ב חשפו הלבנת הון, שוחד והונאות נגד מארק למברט, 54, בבית המשפט הפדרלי בגרינבלט, מרילנד, ביום שישי האחרון. כך לפי פרסום של reuters.

התובעים טוענים כי למברט, לשעבר נשיא משותף של חברת הספנות Transport Logistics International, שיחד פקיד אנרגיה רוסי באמצעות סדרה של חברות קש בקפריסין, לטביה ושוויץ בתמורה לחוזי אספקת דלק גרעיני לארה"ב. החברה לא מסרה תגובה לכתבה.

במשך עשרות שנים, לוושינגטון ומוסקבה יש הסכם שמהותו המרת אורניום ממאגרי הגרעין של רוסיה לדלק אזרחי, אשר נשלח לארצות הברית לשימוש בתחנות כוח אזרחיות.

החקירה סביב האורניום הגבירה את תשומת הלב הציבורית בארה"ב בשנה שעברה לאחר שמודיע המעורב בחקירה אמר כי יש ראיות הקושרות את ממשל אובמה לשעבר לטענת ההשפעה הרוסית. טענה שגורמי ממשל לשעבר בתקופת אובמה הכחישו.

פרשת Uranium One סובבת סביב טענה שממשל אובמה מכר את החברה לחברת ARMZ ששייכת לתאגיד רוסטום הרוסי. חברת Uranium One מחזיקה בשלושה מתקני עיבוד אוראניום בארה"ב. החשדות סביב אותה עסקה גברו כאשר סנטור בשם John Barrasso שלח מכתב למחלקת האנרגיה של המדינה וטען כי חברת Uranium One ייצאה אוראניום מארה"ב ללא רישיון מתאים. כלומר, לפי היגיון זה, אותה חברה רוסית תוכל לעבד אוראניום בארה"ב ולייצא אותו ללקוחות זרים ללא פיקוח ממשלתי של הבית הלבן.

בשלב זה הרפובליקנים דורשים חקירה שתבדוק האם כספי תרומות לקרן של הילארי קלינטון השפיעו על החלטת אובמה לאשר את עסקת Uranium One. קלינטון מכחישה את הטענות. הסבר נוסף סביב הפרשה אפשר למצוא באתר factcheck.

אולי יעניין אותך גם