18 חברות וסטארטאפים ישראליים מלווים את נתניהו בהודו

משלחת הסטראטאפים הישראלית הרשמית משיקה בהודו את השלב הראשון במסגרת תכנית India-Israel Global Innovation Challenge. בין החברות אשר ישתתפו במשלחת ניתן למצוא את חברת Lishtot שזכתה במקום הראשון בתחרות חברות וסטארטאפים של תערוכת CES. החברה, שפיתחה מכשיר קטן בגודל של מחזיק מפתחות היודע לאמוד את איכות מי השתייה ולתת אינדיקציה האם הם ראויים לשתייה או לא, מצטרפת ל-17 חברות ישראליות נוספות בתחומי הבריאות, המים והחקלאות שלוקחות חלק בתכנית India-Israel Global Innovation Challenge בהובלת רשות החדשנות.

התכנית יוצרת שיתופי פעולה בין חדשנות ישראלית ותאגידים הודים במטרה לסלול את הדרך לחדשנות ישראלית בשוק ההודי. התכנית מהווה חלק מ"גשר לחדשנות ישראל-הודו" במסגרתה הודו, הכלכלה הגדולה בעל שיעור הצמיחה הגבוה בעולם וישראל, הידועה בכינויה "סטארטאפ ניישן" חוברות על מנת לפתח פתרונות טכנולוגיים עבור האתגרים הגלובליים החשובים ביותר בעולם בכלל, ובהודו בפרט. מטרת התכנית להביא סטארטאפים וחברות ישראליות לביצוע פיילוטים עם תאגידים, קרנות וגורמים ממשלתיים בתחום הבריאות החקלאות והמים בהודו.

18 החברות המשתתפות נבחרו לתוכנית לאחר שעברו סינון על ידי חבר שופטים הודי שעבר על למעלה מ-150 בקשות. חברות אלו ישתתפו בתהליך מובנה שיימשך כחצי שנה, ומטרתו השקת פיילוט בשיתוף תאגידים הודים. התהליך יכלול הכשרות, סדנאות והנגשת מידע על השוק ההודי, ביקורים מקצועיים בשטח, אירועי נטוורקינג, מנטורינג ופגישות B2B עם גורמים בכירים בשוק הפרטי והציבורי לרבות משקיעים, חברות, מומחים ויזמים בתחומי המים, החקלאות והבריאות.

אבי לובטון, מנהל שת"פ אסיה-פאסיפיק ברשות החדשנות מסר: "אנחנו גאים לקחת חלק במשלחת רשמית ולהשיק את השלב הראשון בתוכנית גשר לחדשנות ישראל-הודו. 18 החברות שמשתתפות במשלחת מייצגות את האקו-סיסטם של החדשנות הישראלית על רבדיו השונים. כך, ניתן למצוא חברות לטיפול והתפלת מים שמקימות מתקני טיהור וטיפול במים בהיקף גדול, לצד מכשירים שיודעים לזהות את איכות המים למשתמשי קצה. זאת בנוסף לחברות בתחום הרפואה עם פתרונות חדשניים שגייסו כבר סכומי כסף גדולים, וגם סטארטפים צעירים עם טכנולוגיה פורצת דרך". 

בין החברות המשתתפות בתוכנית ניתן למצוא חברות עם פתרונות לחולי סכרת כמו Votis ו-Camereyes, חברות עם פתרונות שונים לטיפול וטיהור מים כגון Maagan FiltrationAMS Technologies ו-Aqua HD, חברות בתחום החקלאות שמטרתן הגברת התוצרת כמו Seed Tech Temed בעלת טכנולוגיה שמשפרת תפוקה של זרעים ,או חברת Amaizz המפתחת פתרונות ייבוש אחסנה והקפאה לתוצרת חקלאית- המונעת אובדן תוצרת לחקלאים קטנים בשווקים מתפתחים.

אולי יעניין אותך גם