אינטל מודה: קיימת השפעה על הביצועים במעבדי אינטל מהדורות האחרונים

תוצאות ראשונות של השפעת עדכוני התוכנה והקושחה של אינטל על פלטפורמות Intel Core מהדור השמיני, השביעי והשישי במגוון עומסי עבודה. אינטל: השפעת עדכוני התוכנה והקושחה על מעבדי אינטל מהדורות האחרונים היא בין 6 ל-10 אחוזים בלבד

By Coolcaesar - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=58400337

אינטל פרסמה הלילה נתונים בנוגע להשפעה שיש לעדכוני התוכנה והקושחה ששחררה על כמה פלטפורמות של מעבדי Intel Core מהדור השישי, השביעי והשמיני בשימוש במערכת הפעלה "חלונות 10". הנתונים עולים בקנה אחד עם ההערכות המוקדמות שלנו והבדיקות שביצענו, יחד עם שותפים בתעשייה, לפיהן ההשפעה של העדכונים על הביצועים אצל משתמשי מחשב ממוצעים לא תהיה משמעותית.

ההשפעה על הביצועים בפלטפורמות הדור השמיני (Kaby Lake, Coffee Lake) עם SSDs הינה קטנה. במגוון עומסי עבודה, לרבות עומסי עבודה משרדיים ויצירת תוכן כפי שהם מיוצגים במבדק SYSMark2014SE, ההשפעה הצפויה נמוכה מ-6 אחוזים. במקרים מסוימים, חלק מהמשתמשים עשויים לחוות השפעה גדולה יותר. לדוגמה, משתמשים ביישומי רשת הכרוכים בפעולות JavaScript מורכבות עשויים לחוות השפעה של עד 10 אחוזים לפי המדידות הראשוניות שלנו. עומסי עבודה עתירי גרפיקה כגון משחקים או יישומים הדורשים עומסי מחשוב כגון ניתוח פיננסי יחוו השפעה מינימלית.

מדידות ההשפעה שערכנו על פלטפורמות ניידות מהדור השביעי (Kaby Lake-H) דומות לאלו של פלטפורמות הדור השמיני, וההשפעה הצפויה היא של כ-7 אחוזים במבדק SYSMark2014SE.

באשר לפלטפורמת Skylake-S מהדור השישי, המדידות שלנו מראות שההשפעה על הביצועים גבוהה במקצת אבל עדיין תואמת את הערכותינו לגבי פלטפורמות הדור השמיני והשביעי - כ-8 אחוזים במבדק SYSMark2014SE.

מדדנו גם את הביצועים על אותה פלטפורמה עם Windows 7 - קונפיגורציה שכיחה בבסיס ההתקנות, במיוחד בסביבות משרדיות. ההשפעה שנצפתה קטנה - כ-6 אחוזים במבדק SYSMark2014SE. ההשפעה אף נמוכה עוד יותר במערכות הכוללות זיכרון HDDs.

אנו ממשיכים לפעול עם גורמים נוספים בתעשייה על פיתוח והפצה של עדכוני תוכנה וקושחה שיפחיתו את הסיכון העלול לנבוע מפרצות האבטחה (exploits) שהתגלו על ידי חוקרי פרויקט Zero של גוגל (המוכרים גם בשמות "Spectre" ו-""Meltdown). עד כה לא ידוע לנו שפרצות האבטחה הללו נוצלו כדי להשיג מידע על משתמשים. כפי שהודענו אתמול, אנו צופים שתוך שבועי נספק עדכונים ליותר מ-90% מהמעבדים שהשקנו בחמש השנים האחרונות, ואת יתרת העדכונים נספק עד סוף ינואר. אנו נמשיך לשחרר עדכונים למוצרים אחרים מיד לאחר מכן.

אנו נמשיך ונאסוף נתונים על מגוון רחב של שימושים ופלטפורמות של אינטל ונפרסם את המידע במהירות האפשרית אך רק כאשר יהיה זה אחראי מצדנו לעשות זאת. בשבוע הבא אנו מתכוונים לפרסם מערך נתונים מייצג לפלטפורמות ניידות ושולחניות שהשקנו בחמש השנים האחרונות.

בנוסף לעבודה שאנו עושים על מוצרים הנמצאים כבר ברשות לקוחותינו, אנו שוקדים על שדרוג הטכנולוגיה במוצרים עתידיים על מנת למקסם את האבטחה והביצועים. איננו מוכנים לקבל שום השפעה על ביצועי מוצרינו בשום אופן ואנו יודעים שלקוחותינו מרגישים בדיוק כמונו. ואולם, אבטחת המוצרים ונתוני לקוחותינו הם הקדימות הראשונה במעלה. אנו ניגשים לעבודה המשותפת עם שותפינו בתעשייה במלוא המרץ על מנת לספק ללקוחותינו את החוויה הטובה ביותר שאפשר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית