צפו: בואינג מציגה רחפן נשיאה חשמלי

https://youtu.be/uluR-dNUPvI

חברת בואינג חשפה אב-טיפוס של רחפן חשמלי (CAV) חדש, המיועד לשאת מטענים  (CARGO) במשקל של עד כ-230 קילוגרמים (500 פאונד) ובעל יכולת המראה ונחיתה אנכית (eVTOL). המודל הראשוני של כלי הטיס  נועד לשמש ככלי להעברת מטענים והוא ישמש לבדיקת הטכנולוגיה האוטונומית של בואינג עבור כלי טיס עתידיים.

הרחפן תוכנן ונבנה על ידי מהנדסי הפיתוח של בואינג, בהובלת HorizonX וחטיבת המחקר והטכנולוגיה של בואינג, תוך פחות משלושה חודשי עבודה. האב טיפוס כבר השלים בהצלחה את בדיקות הטיסה הראשונות במעבדות המחקר והטכנולוגיה שבמיזורי. כעת, משמש הרחפן את מומחי חברת בואינג כאבן בוחן לפיתוח טכנולוגיה אוטונומית עתידית.

"הפיתוח של הרחפן eVTOL החדש הינו צעד משמעותי נוסף באסטרטגיה של בואינג" אמר גרג היסלופ, מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בואינג. "יש לנו הזדמנות אמיתית לשנות את עולם התעופה וההובלה האווירית, וכשנזכר ביום הזה נדע שזו הייתה אבן דרך משמעותית במסע".

"ה-CAV מבוסס על יכולות של מערכות בלתי מאוישות הקיימות בבואינג, ומציג אפשרויות חדשות ליכולות אוטונומיות של הובלה אווירית", אמר סטיב נורדלונד, סגן נשיא בואינג HorizonX. "אינטגרציה של מערכות אוויריות בלתי מאוישות חשובה מאוד למימוש מלוא הפוטנציאל של כלי טיס מסוג זה. לבואינג מספר שיא של הצלחות עם טכנולוגיות חדשניות בכל העולם, ידע רגולטורי נרחב, שיטתיות ומקצועיות רבת שנים, ויכולת לספק את הפתרונות שיעצבו את עתיד התעופה האוטונומית".

ה-CAV מופעל על ידי מערכת הנעה חשמלית ידידותית לסביבה ומצויד בשמונה להבים מיוחדים שמסתובבים לכיוונים שונים ומאפשרים טיסה אנכית. אורכו של הרחפן הוא 4.57 מטר, רוחבו 5.49 מטר, גובהו 1.22 מטר, ומשקלו 339 ק"ג.

צפו באב-טיפוס של הרחפן החדש:

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית