ח"כית קסניה סבטלובה: היחסים עם ירדן בשפל

ח"כית קסניה סבטלובה: היחסים עם ירדן בשפל

facebook.com/MitvimHeb

פרסום של מכון מתווים חושף כי עדיין אין פתרון לאירוע הירי בירדן מיולי 2017. "ב-10 בינואר 2018 נערך בכנסת כנס משותף של ח"כ קסניה סבטלובה ומכון מיתווים, שעסק ביחסי ישראל-ירדן. הכנס התקיים מקץ חצי שנה של משבר בין המדינות, שמאז תקרית הירי בשגרירות ישראל בעמאן ביולי 2017 נותר ללא פתרון", כותבים בפרסום.

"ירדן חשובה לישראל וישראל חשובה לירדן. פתרון המשבר בין המדינות הוא צורך אסטרטגי, אך היחסים נמצאים כיום בשפל", אמרה ח"כית קסניה סבטלובה, המחנה הציוני, באותו כנס. "אסור להזניח את השותפות היחידות לשלום שקיימות לישראל באזור – מצרים וירדן. פתרון המשבר דורש עשייה מדינית מורכבת, אך מתחילת המשבר לא היה דיון אחד בוועדת חוץ ובטחון על הנושא, וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות של חברי כנסת. לא ידוע גם מי מנהל את המשא ומתן בין המדינות ומה מתרחש בו. נבחרי הציבור שאמורים לפקח על פעילות הממשלה אינם זוכים לתשובות."

ד"ר נמרוד גורן, ראש מכון מיתווים: "השלום עם ירדן הוא נכס ויש לפעול על מנת לשקם אותו. למרות חילוקי דעות בנושא הפלסטיני, שתי המדינות הצליחו בעבר לשתף פעולה במגוון תחומים, לא רק ביטחוניים, ובהם גם קידום תהליך השלום ומיתון מתיחויות בירושלים. כיום, כל זה מצוי בסכנה. ישראל צריכה להבהיר את החשיבות שהיא מייחסת לקשר עם ירדן, למנות – ולהצהיר על כך בפומבי – גורם דיפלומטי בכיר כאחראי לפתרון המשבר, ולהתנצל על הרג הירדני החף משפע בתקרית השגרירות. ביקורו הקרוב של סגן נשיא ארה"ב בישראל ובירדן הוא הזדמנות להעברת מסרים ולהתקדמות מדינית."

אולי יעניין אותך גם