המנהל האזרחי באזור יו"ש רוכש רחפנים שאין להם טאבלטים תואמים. התוצאה: ספק יחיד

enterprise.dji.com

המנהל האזרחי באמצעות מתאם פעולות הממשלה מבקש מהממשלה תקציב של 10,000 ש"ח בהליך ספק יחיד לרכישת טאבלטים בגודל 7.9 אינץ'. לפי הבקשה, מטרת הרכישה היא הקמת צוותי הטסה שיפעילו רחפנים כחלק ממשימות הארגון ברחבי איו"ש. מדוע ספק יחיד? כי במנהל רוצים טאבלט מיוחד שאי אפשר לקנות במסגרת מכרז קיים. למה? אי התאמה לתושבת ההטסה של הרחפן.

"במכרז המרכזי לא נכללים טאבלטים מותאמים לרחפנים אשר נמצאים בשימוש יח' הפיקוח של המנהל האזרחי. הגודל הנדרש לצורך התאמה לתושבת ההטסה הינו 7.9" לערך, בעורך שבמכרז ישנם טאבלטים בגודל של 10" ומעלה", נכתב בבקשת הפטור.

"כחלק מתוכנית העבודה שאושרה ליחידת הפיתוח של המינהל האזרחי, נרכשו בסוף שנת 2016 , ארבעה רחפנים לטובת הכשרת רכזי הפיתוח, ובסופו של דבר להקמת צוותי הטסה שיפעילו רחפנים כחלק ממשימות הארגון ברחבי איו"ש. לצורך הטסת הרחפנים נדרש לרכוש טאבלטים המתאימים בגודל ובמפרט לציוד הרחפן.  מדובר בטאבלט עם מערכת הפעלה של אנדרואיד וגודל מסך של 7.9 אינץ שלא מופיע במכרז המרכזי. במכרז המרכזי קיים מסך 8 אינץ המתאים בגודל אך לא מבחינת חומרה".

לא מובן למה מראש ספק הרחפן לא סיפק גם טאבלט תואם. ואם זה לא כך, למה במנהל לא מקפידים לקנות רחפן שהטאבלט שלו תואם מידות סטנדרטיות כפי שקבועות במכרז הטאבלטים של צה"ל. למה לעקם את המערכת אם אפשר לדרוש מהספק לעמוד בתקינה צה"לית? לא ברור.

תגובת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים

"במסגרת תכנית לשיפור וייעול עבודת המנהל האזרחי נרכשו לאחרונה רחפנים. בשל אי התאמת הטאבלטים במכרזי החשכ״ל לרחפנים שנרכשו, הגיש המנהל האזרחי בקשה לוועדת פטור במטרה לרכוש טאבלטים המתאימים לצרכים על ידי רכש שיתקיים כמקובל ובהתאם לדרישות המחייבות. המנהל האזרחי פועל לשיפור האמצעים והטכנולוגיות בהתאם לצרכים ולמשימות אליו נדרש."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית