חיל האוויר האמריקאי משנה כיוון - מחפש מל"טים עם שהות ארוכה באוויר

חיל האוויר בוחן את מל"ט האוריון של חברת Aurora המסוגל לשהות באוויר ללא תדלוק למשך 100 שעות רצוף עם משקל של למעלה מ450 ק"ג

חיל האוויר האמריקאי משנה כיוון - מחפש מל"טים עם שהות ארוכה באוויר

Aurora

חיל האוויר האמריקני סרב בעבר לרכישת מל"טים עם סיבולת ארוכה, אך השקעה של 48 מיליון דולר בטכנולוגיה עשויה להעיד על כך שהשירות משנה את דעתו לגבי דרישותיו. ביום רביעי האחרון, Aurora Flight Sciences הודיעה כי חיל האוויר העניק לה חוזה של 48 מיליון דולר כדי ליצור גרסה מאושרת של האוריון לגובה בינוני (MALE).

האוריון מחזיק שיא עולמי עבור הטיסה הארוך ביותר שבוצעה על ידי מל"ט. בדצמבר 2014, ה- UAS נשאר למעלה מ -80 שעות ללא צורך לנחות או לתדלק, אך אורורה טוענת שהסיבולת של המטוס יכולה להימשך עוד יותר: עד 100 שעות עם מטענים שמשקלם עולה על 1000 פאונד (453 ק"ג). עם זאת, Aurora, כעת חברה בת של בואינג, נאבקה כדי שחיל האוויר יאמץ את הטכנולוגיה.

זה ייקח בערך שנתיים לאישור האוריון. אם חיל האוויר יחליט לרכוש את המערכת, הוא יהיה מוכן לייצור ראשוני נמוך, אומרים בחברה. לפי הפרסום, בואינג יכולה להציב את האוריון בשוק הבינלאומי כחלופה זולה יותר למטוס המעקב הימי P-8 Poseidon או ללקוחות Poseidon כמו הצי האמריקני - כיכולת משלימה.

מקור: defensenews

 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022