חמאס בלחץ? דאעש יושב על סוחרי הנשק שלו בסיני

אם דאעש ימשיך למקד תשומת לב מבצעית בסוחרי נשק בסיני, כאלו שעובדים עבור איראן, חיזבאללה או חמאס, עזה עלולה להיכנס בקרוב למצוקת אמל"ח

https://twitter.com/mahmouedgamal44/status/948893915691798533

פרסום של דאעש (דרך mahmouedgamal44) חושף כי הארגון בסיני החליט להתמודד עם חמאס בעזה באמצעות חיסול סוחרי הנשק שלו. נזכיר כי חמאס יכול לקבל אמל"ח משתי זירות עיקריות - דרך הים ממערב, או דרך סיני מדרום. צפון ומזרח חסומים (הגבול עם ישראל).

היות וחיל הים הישראלי 'יושב' חזק על הברחות האמל"ח מכיוון הים, נתיב ההברחות דרך סיני דרכך מנהרות לתוך עזה נשאר החשוב ביותר. בעוד הצבא המצרי פועל בצורה אקטיבית נגד מנהרות ואפילו מרחיב כל הזמן את שטח החציצה באזור רפיח, סוחרי הנשק עדיין מוצאים פתרונות. בדעאש החליטו ללכת ישר על הסוחרים. בוידאו ששחרר הארגון רואים סוחר נשק של חמאס מוצא להורג.  

נתיב הנשק שעובר דרך סיני מתחיל אי שם באפריקה באחד הנמלים של אפריקה בסמוך לים האדום, ועובר דרך מדינות כמו סודן, דרום סודן, לוב ומצרים לסיני. משם לעזה. אין בכך משהו מפתיע, ניתן למצוא על כך הרבה פרסומים ברשת. דוגמה לאחד.

אין ספק כי אם דאעש ימשיך למקד תשומת לב מבצעית בסוחרי נשק בסיני, כאלו שעובדים עבור איראן, חיזבאללה או חמאס, עזה עלולה להיכנס בקרוב למצוקת אמל"ח. וזה יכול להשפיע על השיקולים של חמאס לצאת להרפתקה נגד ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית