אינטל הפיצה עדכוני תוכנה להגנת מערכות מפני פרצות אבטחה

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/processors/core.html

אינטל פיתחה ומפיצה עדכונים לכל סוגי המערכות המבוססות על מעבדי אינטל, לרבות מחשבים אישיים ושרתים. עדכונים אלה מחסנים את המערכות מפני exploits (קטעי תוכנה המנצלים לרעה פרצות אבטחה) הקרויים "Spectre" ו-"Meltdown" עליהם דיווחו חוקרי Google Project Zero. אינטל ושותפותיה השיגו התקדמות משמעותית בהפצת העדכונים כטלאי תוכנה (patch) וכעדכוני קושחה.

עד כה שחררה אינטל עדכונים לרוב המעבדים שהשיקה בחמש השנים האחרונות. עד סוף השבוע הבא צופה אינטל לשחרר עדכונים ליותר מ-90% מהמעבדים שיצאו לשוק בחמש השנים האחרונות. בנוסף, יצרני מערכות הפעלה, ספקי שירותי ענן ציבוריים, יצרני התקנים וגורמים אחרים הודיעו כי כבר עדכנו את מוצריהם ושירותיהם.

אינטל שבה ומדגישה כי השפעת העדכונים הללו על ביצועים המערכות תלויה בעיקר בעומס העבודה וכי משתמשי מחשבים ממוצעים לא ירגישו את ההשפעה, אשר גם תפחת עם הזמן. בדיקות מקיפות נערכו על מנת לאמוד את ההשפעה של העדכונים על ביצועי המערכת. אפל, אמזון, גוגל ומיקרוסופט הן בין החברות שדיווחו כי לא היו עדות לכל השפעה על הביצועים.

  • אפל: "הבדיקות שלנו אל מול benchmarks ציבוריים הראו שהשינויים מהעדכונים מדצמבר 2017 לא גרמו לשום צמצום הניתן למדידה בביצועים של מערכות ההפעלה macOS ו-iOS (בנצ'מרק GeekBench 4) וגם לא במדדים נפוצים אחרים כגון Speedometer, JetStream ו-ARES-6"
  • מיקרוסופט: "רוב לקוחות Azure לא יהיו עדים להשפעה כלשהי על הביצועים כתוצאה מהעדכון. ביצענו אופטימיזציה של ה-CPU ושל אפיק הקלט/פלט של הדיסק ולא נצפתה השפעה על הביצועים אחרי העדכון".
  • אמזון: "לא הבחנו בהשפעה משמעותית על הביצועים ברוב המוחלט של עומסי העבודה ב-EC2".
  • גוגל: "ההשפעה על הביצועים הייתה זניחה ברוב עומסי העבודה לרבות בתשתית הענן של גוגל".

אינטל תמשיך לפעול עם שותפותיה וגופים אחרים למתן מענה לנושא ומביעה את הערכתה לתמיכה ולסיוע שלהם במאמץ. אינטל ממליצה למשתמשי המחשבים בעולם להשתמש בפונקציות העדכון האוטומטיות של מערכות ההפעלה שלהם ותוכנות אחרות על המחשב, על מנת לוודא שהמערכת שברשותם מעודכנת.

למידע נוסף בנושא בקרו בעמוד מיוחד אודות ממצאי האבטחה

בעמוד זה תמצאו הסברים, מקורות מידע, שאלות ותשובות בנושא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית