טורקיה וצרפת הסכימו על מערכת הגנ"א טורקית-אירופית

נשיעא טורקיה ונשיא צרפת סיכמו בסוף השבוע על ביצוע מחקר משותף שיגדיר את מאפייניה של מערכת הגנ"א טורקית-אירופית נגד חמקנים, כטמ"מים, טילים בליסטיים וטילי שיוט 

ארדואן ומקרון בפגישתם בפריס (צילום: AP)

טורקיה וצרפת הסכימו בסוף השבוע לבצע מחקר משותף, בשיתוף חברות גדולות של שתי המדינות, שיגדיר את מאפייניה של מערכת ההגנה האווירית ארוכת-הטווח האירופית העתידית שתגן על טורקיה. ההסכם הושג בסוף השבוע בפגישתם בפריס של הנשיאים ארדואן ומקרון.

השותפות בפרוייקט הענק הן החברות הטורקיות ASELSAN ו-ROKESTAN וכן הקונסורציום הצרפתי-איטלקי הגדול AEROSAM , בתמיכת החברות THALES ו-MBDA. התכנית היא להכין ב-18 החודשים הבאים מסמך שיגדיר את המאפיינים של מערכת הגנ"א שתתאים לדרישות המבצעיות של טורקיה. הכוונה היא שהמערכת תהיה מוכנה בעשור הבא, והיא תכלול יכולות מתקדמות ביותר, חלקן עתידיות, ליירט ולהשמיד איומים מאתגרים ביותר כמו מטוסי חמקן, כטמ"מים לסוגיהם, טילי שיוט וטילים בליסטיים.

WORLD DEFENSE כותב כי זו תהיה מערכת שאמורה למעשה לענות לדרישות המבצעיות של שלוש המדינות השותפות – טורקיה, צרפת ואיטליה, כאשר ההסכמים מבטיחים לטורקיה חופש החלטה באשר לאתרי ההצבה והפריסה של המערכת וכן רשות להתאים את המערכת לדרישות של נאט"ו.

הסכם זה, לפיתוח מערכת הגנ"א טורקית – אירופית, מבוסס על הסכם מוקדם שנחתם ב-14 ביולי השנה אשתקד, וכן על מכתב כוונות שנחתם בנובמבר 2017 על ידי שרי ההגנה של שלוש המדינות.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית