עסקת טילי הספייק של רפאל בהודו מבוטלת

״חברת רפאל קיבלה הודעה רשמית ממשרד ההגנה ההודי על ביטול עסקת טילי הספייק. רפאל מצרה על קבלת ההחלטה", כותבים ברפאל בתגובה רשמית

מידע שהגיע לגילי כהן מהארץ חושף כי עסקת טילי הספייק של רפאל עם הודו מבוטלת. "העדכון הגיע לחברה בסוף השבוע. טיימינג לא משהו עם ביקורו של נתניהו בהודו בעוד כעשרה ימים. רפאל מסרו בתגובה: מצרים על ההחלטה, החברה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה גם במסגרת משלחת רה"מ להודו", כותבת כהן בחשבון הטוויטר שלה.

נזכיר כי לא מדובר בהפתעה. עסקת טילי הספייק נכנסה להקפאה כבר לפני כחודש ופרסומים שונים כבר צפו את ביטול העסקה. לא ברור מה תעשה הודו. האם תבחר בטילי הג'אבלין או בטילים מייצור מקומי. התשתיות שהוקמו זה מכבר על ידי רפאל בהודו, מיועדות לשימוש עבור מספר פרויקטים נוספים של החברה בהודו, עליהם לא ניתן להרחיב.

מחברת רפאל נמסר:
 
״חברת רפאל קיבלה הודעה רשמית ממשרד ההגנה ההודי על ביטול עסקת טילי הספייק. הספייק, הנמצא בשימוש בכ-26 מדינות ברחבי העולם, נבחר כזוכה לאחר תהליך ארוך וממושך ולפי כל כללי הרכש הבטחוני ההודי. יודגש כי הביטול נעשה טרם חתימת החוזה, ולמרות שהחברה עמדה בכל הדרישות. 
 
"רפאל מצרה על קבלת ההחלטה, אולם מחויבת להמשיך ולפעול ביעד חשוב זה כפי שנעשה בהצלחה רבה כבר למעלה משני עשורים, עם מגוון מערכות חדשניות ומתקדמות ותוך מחויבות למשרד ההגנה ההודי. החברה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה גם במסגרת משלחת ראש-הממשלה שתצא להודו במהלך החודש. "

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית