חטיבת גבעתי תקלוט את ה"נמר"

צה"ל הודיע כי במסגרת חיזוק ה"חוד היבשתי" הוחלט כי חטיבת גבעתי תחל הליך הסבה ל"נמר" ותהפוך לחטיבת הנמר הסדירה השנייה בצה"ל

צילום: דו"צ

לאחר עבודת מטה רחבה בזרוע יבשה במסגרת חיזוק ה"חוד היבשתי" הוחלט כי חטיבת גבעתי תחל תהליך הסבה ל"נמר" (נגמ"ש מרכבה) ותהפוך לחטיבת הנמר הסדירה השנייה בצה"ל. מבצוע הגדוד ראשון של חטיבת גבעתי יקרה במהלך הרבעון הרביעי של 2018 כחלק מלבנת האימון החטיבתית. בסוף 2020 עתידה כלל החטיבה להיות מוסבת להפעלה מבצעית של הנמר. 
 
מדובר צה"ל נמסר כי הטמעת הנמר בחטיבת גבעתי היא חלק מתהליך הטמעת הנמר בכלל צה"ל לאחר שבוצע בחטיבת גולני ונמצא בתהליך הטמעה בחטיבת המילואים "כרמלי". מדובר בתהליך שיספק היבטים מבצעיים רבים כדוגמת היכולת לנייד לוחמים אל היעד וביעד ולבצע פריקות של כוח רגלי לתוך מתחמים בשטחים הבנויים, תפיסה ואחיזת שטח, לחימה מול אויב בטווחים הקרובים ועוד. כמו כן, בהיבט הלוגיסטי במקביל להסבה יבנו תשתיות לקליטת הנמרים ובהיבט האימונים מתכונן שינוי במתכונת האימונים לחטיבה בדגש על לחימה על רק"ם.
 
רמ"ח תכנון זרוע היבשה, אל"מ רמי אבודרהם אמר כי "הנמר הינו כלי לחימה לחי"ר מן הטובים בעולם המיוצר בישראל, בעל יכולת מיגון פאסיבי ואקטיבי, עבירות גבוהה ויכולת התמצאות והפעלת אש שעולים לאין שיעור על הקיים. מבצוע של חטיבות החי"ר לנמר בכלל ושל חטיבת גבעתי בפרט הינו תהליך מורכב שיציב את היבשה ברמת כשירות מבצעית גבוהה מאוד. תהליך זה מהווה חלק מתפיסת היציבה היבשתית אשר ממוקדת בהעצמת החוד המבצעי וחיזוק האוגדות הסדירות בצה"ל כחלק מתר"ש גדעון".
 
מח״ט גבעתי, אל"מ דדו בר-כליפא הוסיף כי "קליטת הנמר הינה צעד משמעותי לחטיבת גבעתי כחטיבה מובילה המשתייכת לאוגדת חוד. היתרונות שבנמר יאפשרו לכוחות החטיבה אפקטיביות מבצעית גבוהה יותר באימונים ובמלחמה".
 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית