המודיעין האמריקני פיתח תוכנה לעיבוד צילומי וידיאו של מטרות טרור

התוכנה מעבדת צילומי וידיאו שמגיעים מכטמ"מים המרחפים מעל שדה הקרב ומטרות מחבלים וטרור. מטרתה - לסייע לצבא ארה"ב במלחמה בטרור במזרח התיכון

המודיעין האמריקני פיתח תוכנה לעיבוד צילומי וידיאו של מטרות טרור

(צילום ארכיון: AP)

בתום פחות משמונה חודשי פיתוח מואץ השלים צוות מיוחד של המודיעין האמריקני פיתוח תוכנה מיוחדת, שכבר מסייעת לצבא ארה"ב במלחמה בטרור במזרח התיכון. התוכנה מעבדת צילומי וידיאו שמגיעים מכטמ"מים המרחפים מעל שדה הקרב ומטרות מחבלים וטרור.

בתחילת החודש, מדווח DEFENSE ONE, זיהו מחשבים באתר סודי ביותר במזרח התיכון בני אדם, כלי רכב, בניינים ונתונים נוספים שהיו חלק חיוני במרדף אחר מחבלים ויחידות טרור. האלגוריתמים של התוכנה החדשה מעבדים במהירות ובדיוק רבים צילומי וידיאו שמגיעים מהכטמ"מ הקטן SCAN EAGLE המרחף מעל למטרות.

על פיתוח התוכנה החדשה עמל צוות מיוחד של 12 מומחים, המבטיחים כי בחודש הבא יכניסו לפעולה גרסה מורחבת של התוכנה, כזו שתוכל לעבד כמות גדולה בהרבה של מידע שיגיע מהכטמ"מים הגדולים ביותר שיש לאמריקנים, 'ריפר' ו'פרדטור'.

איש הפנטגון גנרל ג'ון שנהאן, מנהל הפרויקט, אמר כי התוכנות החדשות, שפרטיהן עדיין נשמרים בסוד, "הן לא פחות ממהפכה. זה פתרון מבצעי לבעיה מבצעית". מפתחי התוכנה מתמקדים עתה בהתאמתה למפקדת הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב.

צוות הפיתוח בחן ובדק אלפי שעות צילומים של כטמ"מים בשמי המזרח התיכון. עיבוד התמונות באמצעות התוכנה החדשה מאפשר להבחין בפרטים  הקטנים ביותר, שעד כה לא נראו, לדברי גנרל שנהאן, "אנו יכולים להבחין בפרטים של בניין, לראות בעל חיים המסתובב סביב מטרה, אנו מסוגלים למפות בדיוק רב אזור שלם". התוכנות מעבדות את הנתונים בשיטות מתקדמות של "למידה".