25 שנים ליחידת המסתערבים של מג"ב הפועלת בתחומי העיר ירושלים

"חותמה ואיכותה של היחידה נקבעו עוד מימי הקמתה וניתן היום להיווכח כי מדובר ב'קצפת' של החברה הישראלית אשר טובי בניה נרתמו למלחמה בטרור תוך סיכון חייהם יום יום, שעה שעה", אמר מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי

מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי - קרדיט צילום: דוברות המשטרה

לפני 25 שנה, בתחילת שנות ה-90 ובעיצומה של האינתיפאדה הראשונה, הוקמה יחידת המסתערבים של משמר הגבול, הפועלת בתחום מחוז ירושלים. לוחמי היחידה נטמעים בשטח באמצעות הסוואה לצורך מניעת פעילות טרור, טיפול בהפרות סדר והפגנות, ונטרול הגורמים המסיתים ע"י הסתערבות. בנוסף היחידה מתמחה במעצרים מורכבים, לוחמה בשטח בנוי, איסוף מודיעין ועוד. מזה 25 שנה לוחמי היחידה פועלים למען ביטחון ישראל כמרבית הפעולות שלה מתבצעות הרחק מעיני הציבור.
 
הטקס שהתקיים במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, נערך בנוכחות השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, סגל הפיקוד הבכיר של משמר הגבול ושל מחוז ירושלים, מפקדי ולוחמי ימ"ס ירושלים לדורותיהם, משפחות שכולות, מפקדי ולוחמי היחידה ואורחים נוספים. 
 
השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן אמר בדבריו: "הריבונות שלנו במדינת ישראל מתחילה בירושלים ושם היא גם מאותגרת ולא במקרה יום יום. זו זכות גדולה להתנדב לחוד החנית של השמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל, וזאת זכות כפולה לעשות זאת בדרכים החכמות והנועזות שמאפיינות אתכם, וזאת זכות אפילו משולשת, לעשות את הכל בשירות משימת הגנתה וביטחונה של עיר הבירה שלנו ירושלים". ולבסוף, השר ארדן הודה ללוחמי היחידה על שירותם למען המדינה: "אתם נוטלים חלק מרכזי בתוך מהלך גדול – עם משמעות לדורי דורות ואני מברך אתכם ומצדיע לכם על כך".
 
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר: "בשנות ה-90 המוקדמות, בשיאה של האינתיפאדה הראשונה, הוקמה יחידת מסתערבים ללחימה בטרור ובפשיעה חמורה בגזרת ירושלים וסביבותיה. היום, 25 שנים לאחר הקמת יחידת המסתערבים בירושלים, אנו מציינים בטקס חגיגי ומרגש זה, את חצי היובל להיווסדה, מתוך הערכה והוקרה לאנשיה, הפועלים ללא הרף בשמירה על ביטחון ירושלים וסביבותיה. ימ"ס ירושלים ניצבת בחזית המוכנות המבצעית להגנה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ואמונה על ביצוע המשימות המורכבות והרגישות ביותר. מורשת ימ"ס ירושלים היא מורשת מפוארת של עשרות משימות שבוצעו בהצלחה. מורשת של ניסיון וידע, מורשת של נחישות וחתירה למגע, כמו גם ריסון כוח היכן שנדרש היה וראוי. מעיני הציבור נחבאות אינספור פעולות עלומות, שהוטלו על היחידה לאורך השנים ורשמו עוד ועוד דפים במורשתה". 
 
בהמשך נאומו, פנה המפכ"ל ללוחמי היחידה בעבר ובהווה והוסיף: "סוד הצלחתה של יחידה זו טמון באיכות אנשיה. מהיכרותי אתכם ועם מפקדיכם, אני יודע שמדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בידיים טובות ובטוחות. המשיכו להיות נכונים ומוכנים לכל משימה ואתגר, זה מה שהופך אתכם למה שאתם. המשיכו במלאכת הקודש החשובה. המשיכו להביא גאווה וכבוד למשטרת ישראל ולעם ישראל".
 
מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר בדבריו: "חותמה ואיכותה של היחידה נקבעו עוד מימי הקמתה וניתן היום להיווכח כי מדובר ב'קצפת' של החברה הישראלית אשר טובי בניה נרתמו למלחמה בטרור תוך סיכון חייהם יום יום, שעה שעה. יחידה זו ויוצאיה כותבים מזה 25 שנה, מדי יום פרקים שלמים בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל. אנשי הימ"ס רכשו להם שם של כבוד, היות והמשותף לכל אנשי היחידה הינו העובדה כי בחרו לשים את ביטחון המדינה בראש מעייניהם תוך שהם מבטיחים להגן בגופם על אלו שצועדים לצידם. לוחמי הימ"ס הם לוחמים בכל רמ"ח איברהם, המוותרים על חצוצרות התהילה, משקפים את ידינו הארוכה שאינה מוותרת לאיש שינסה לפגוע באזרחי מדינת ישראל." 
 
בהמשך דבריו פנה מפקד מג"ב ללוחמי היחידה ואמר: "אתם היושבים כאן בערב מרגש זה, בחרתם לחוות את החיים לממש את הערכים עליהם חונכתם בעוצמה הכי גבוהה שאפשר. אתם מגידים יום-יום מחדש את המונחים אומץ, גבורה, מקצוענות ורעות. כשאומרים תעוזה, גיבורים ללא חת למעשה אומרים - ימ"ס." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית