הממשלה אישרה את איחוד יחידות הסייבר ליחידת "מערך הסייבר הלאומי"

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה לאחד את יחידות מערך הסייבר הלאומי ("מטה הסייבר הלאומי" ו"הרשות הלאומית להגנת הסייבר") ליחידה אחת, "מערך הסייבר הלאומי", שתהיה אחראית על כלל היבטי הגנת הסייבר במרחב האזרחי, החל מגיבוש מדיניות ובניין כח טכנולוגי, ועד הגנה מבצעית בסייבר.

בשנת 2012 הוקם במשרד ראש הממשלה מטה הסייבר הלאומי להובלת האסטרטגיה, המדיניות הלאומית, ובניין הכוח הטכנולוגי בתחום הסייבר בישראל. בעקבות המלצות מטה הסייבר, החליטה הממשלה בפברואר 2015 על הקמת הרשות הלאומית להגנת הסייבר, כגוף האופרטיבי המרכזי להגנת הסייבר בישראל שיפעל לצד מטה הסייבר הלאומי כחלק ממערך סייבר לאומי, אך תוך חלוקת אחריות ביניהן.

ההחלטה לפעול במסגרת מערך אחד אך בשתי יחידות נפרדות, התקבלה בזמנו מתוך הצורך לבנות ולחזק את שתי הזרועות של המערך – מדיניות ובניין הכח (עליו מופקד המטה) ו"הפעלת הכח" (עליה מופקדת הרשות). ההחלטה לאחד את שתי היחידות באופן מלא משלימה את המאמץ הלאומי עליו הנחה ראש הממשלה עוד בשנת 2011 - לבניית הגנה מיטבית למרחב הסייבר האזרחי.

"הממשלה תקבל היום תחת המלצתי החלטה מאוד משמעותית – לאחד שתי רשויות למערך אחד מרכזי שינהל את הגנת הסייבר", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני קבעתי לפני כמה שנים חזון שישראל תהיה אחת מחמש מעצמות הסייבר בעולם,  ואכן, אנחנו עומדים ביעד הזה.

"מי שביקר ברשות הסייבר בבאר שבע מתרשם שאנחנו בין המובילים, אם לא המובילים בעולם בהגנה על אזרחינו, על חשבונות הבנק שלנו, על מערכת החשמל שלנו וכל שאר תשתיות הקיום שלנו מול התקפות סייבר. אין זה אומר שאין התקפות סייבר. יש, כל הזמן. אבל ישראל מפתחת טכנולוגיה והתארגנות פורצת דרך בעולם כדי להגן בפני ההתקפות הללו. ההחלטה של היום תקדם אותנו בכיוון הזה. בקרוב אני אביא גם את המועמד שלי לעמוד בראש המערך המאוחד הזה".

אולי יעניין אותך גם