אזרח אוסטרלי מואשם בניסיון לייצא ידע טילאות וחלקי טילים מקוריאה הצפונית ללקוחות אחרים בעולם

אזרח אוסטרלי, במקור מקוריאה הדרומית, מואשם כי היה סוכן כלכלי של קוריאה הצפונית. בין היתר, החשוד עסק במכירת כוהל מקוריאה הצפונית לאינדונזיה וויאטנם. כמו גם, הוא חשוד בסחר בחלקי טילים ובידע טילאות מקוריאה הצפונית ללקוחות אחרים בעולם

news.com.au

CHAN HAN CHOI, אזרח אוסטרלי שהיגר מקוריאה הדרומית מואשם בניסיון לבצע שתי עסקאות ייצוא עם קוריאה הצפונית סביב חלקים הקשורים לתעשיית הטילאות. כך עולה מפרסום של news.com.au.

צ'וי היה אמור להופיע לדיון בבית משפט, והוא לא הגיע. אז עצרו אותו, והוא אמור להופיע בפני שופט בשבוע הבא. הוא צפוי להיות מואשם בששה אישומים הקשורים לסחר עם קוריאה הצפונית.

"האיש, ממוצא דרום-קוריאני, מתגורר באוסטרליה כבר 30 שנה. סוכנות הידיעות הצרפתית טוענת כי הוא היה מעורב בתיווך מכירת טילים ומרכיבי טילים ומומחיות מצפון קוריאה וגופים בינלאומיים אחרים", נכתב בפרסום.

לפי משטרת אוסטרליה שחשפה את הפרשה, מדובר בסוכן כלכלי של קוריאה הצפונית שעסק בייצוא ביטחוני עבורה. המידע הגיע למשטרת אוסטרליה על ידי שירות ביון של מדינה אחרת. החקירה עצמה סביב החשוד לקחה שלושה חודשים.

בין היתר, החשוד עסק במכירת כוהל מקוריאה הצפונית לאינדונזיה וויאטנם. לפי הפרסום, למדינות אלו אין קשר להאשמות בגין סחר בחלקי טילים ובידע טילאות. לפי הפרסום, חלקי הטילים לא הגיעו לאוסטרליה, אלא החשוד עסק ככל הנראה בתיווך.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית