הפנטגון מאשר לצבא ארה"ב להשתמש בדגמים ישנים של פצצות מצרר

מטוס קרב מדגם F-18 של הצי האמריקאי ועליו חימוש מצרר (צילום: אתר וויקיפדיה, צי ארה"ב)

הפנטגון אישר לצבא ארה"ב להשתמש בדגמים ישנים של פצצות מצרר, חרף האישור שהטילו 102 מדינות על השימוש בפצצות אלו בגלל הסכנה של פגיעה באזרחים רבים. הפנטגון פרסם ביום שישי האחרון מסמך המבטל איסור שהוטל בתקופת הנשיא ג'ורג' בוש על הטלת חימוש מצרר.

רוב פצצות המצרר הוחזקו כהכנה למלחמה מאפשרית נגד קוריאה הצפונית, ואמנם הפנטגון מחזיק במחסני תחמושת בקוריאה הדרומית  מאגרים שבהם מיליון וחצי פצצות מצרר, שבתוכן יותר מ-90  מיליון פצצונות קטנות. חימוש מצרר ניתן לשגר בפצצות, רקטות, טילים ופגזי ארטילריה. כל פצצה משחררת אחרי הטלתה עשרות או מאות פצצונות קטנות, המתפזרות על אזור מטרה נרחב.

סוכנות הידיעות רויטרס וניו יורק טיימס מדווחים כי ארה"ב לא חתומה על אמנת איסור השימוש בפצצות מצרר, אך ב-2008 התחייבה להגביל בצורה משמעותית את השימוש בחימוש כזה. חיל האוויר האמריקני השתמש בפצצות מצרר במלחמת עיראק ב-2003 – פצצות מסוג BLU-108, ולפני כמה  חודשים התברר כי חיל האוויר הסעודי הטיל מספר גדול של פצצות מצרר ממטוסים על מטרות של החות'ים בתימן. ארה"ב היא שסיפקה לסעודיה חימוש זה מתוצרת TEXTRON SYSTEMS. ה'ניו יורק טיימס' מסר כי במחסנים של צבא ארה"ב יש עדיין 2.2 מיליון חימושי מצרר ו-1.5 מיליון בארצות חוץ. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית