דו"ח: סעודיה היא הלקוחה הגדולה בעולם של נשק אמריקני

על פי הדו"ח השנתי על מכירות נשק של המכון לחקר השלום בשוודיה, היקפי המכירות של נשק וציוד צבאי בעולם גדלו בפעם הראשונה בשיעור ניכר מאז שנת 2010

דו"ח: סעודיה היא הלקוחה הגדולה בעולם של נשק אמריקני

צילום: AP

היקפי המכירות של נשק וציוד צבאי בעולם גדלו בפעם הראשונה בשיעור ניכר מאז שנת 2010. הודו, סעודיה, איחוד האמירויות ואלג'יריה הן יבואניות הנשק הגדולות בעולם בין השנים 2012 ו-2016. אלו ממצאי הדו"ח השנתי על מכירות נשק של המכון לחקר השלום (SIPRI) בשטוקהולם, שוודיה, שמפרסם DEFENSE NEWS.

ארבע המדינות הודו, סעודיה, איחוד האמירויות ואלג'יריה מקיפות 34 אחוזים מיבוא הנשק בעולם, כאשר הודו בראש הרשימה – 13 אחוז מיבוא הנשק. חברה חדשה ברשימת עשר יבואניות הנשק המובילות בעולם היא וייטנאם. הדו"ח קובע כי היקף העברות נשק בין מדינות גדל ב-8.4 אחוזים בין השנים 2012-2-16 בהשוואה לארבע השנים לפני כן.

אשר לייצוא נשק, ארה"ב היא במקום הראשון – 33 אחוזים מהיצוא העולמי, ואחריה רוסיה – 23 אחוזים. סעודיה היא הלקוח הגדול בעולם של נשק אמריקני. 14 אחוזים מרכישות נשק בהודו מקורן בארה"ב, ואילו רוסיה היא ספקית של 68 אחוזים מהנשק להודו בחמש השנים שחלפו. בראש רשימת יצואניות הנשק נמצאת ארה"ב, ואחריה רוסיה, צרפת וגרמניה – 74 אחוז מכלל היצוא הצבאי העולמי. אולם בעוד ששיעורי יצוא הנשק של צרפת וגרמניה ירדו באחוזים מסוימים, הרי קוריאה הדרומית טיפסה למקום גבוה ברשימת יצואניות הנשק, קובע הדו"ח משטוקהולם.

אולי יעניין אותך גם