צה"ל ופיקוד העורף עוברים לסלולר מבוסס IP. המשטרה נשארת בקשר אנלוגי

https://www.police.gov.il

פרסום של המשטרה בהקשר עסקת ספק יחיד להמשך תמיכה בתחזוקת מערכת רישום שיחות חושפת כי המשטרה ממשיכה להשתמש במערכות קשר אנלוגיות בזמן שצה"ל , כולל פיקוד העורף, עוברים לתשתיות IP חדשות.

בבקשת הפטור מצוין כי מדובר ברשת 'יובל' המנהלת שיחות מבצעיות ברשת שחורה בתעבורת נתונים אנלוגית. לפי הבקשה, לא תהיה חלופה למערכת רישום השיחות הנוכחית עד שהמשטרה תעבור לתשתית IP. מתי? בשנים הקרובות. לא ברור מהבקשה מה הלו"ז.

בגלל שמערכת הקשר אנלוגית, גם מערכת רישום השיחות צריכה להיות כזו. ובשביל זה צריך ספק יחיד, כי המערכות האחרות בשוק ככל הנראה תומכת בIP. ההנחה היא כי המשטרה עשתה סקר שוק טרם בקשתה לאישור פטור בספק יחיד.

היות ומדינת ישראל, דרך משרד הביטחון, באמצעות צה"ל, כבר עושה פיתוח של תשתית תקשורת מבצעית מבוססת IP, עולה השאלה מדוע המשטרה לא מצטרפת ליוזמה. אם מערכת כזו מספיק אמינה ובטוחה לשמש את צהל מול צבאות זרים, ניתן להניח כי גם המשטרה יכול לעשות בה שימוש.

תגובת המשטרה

"אין מדובר בתחזוקת מערכת קשר, אלא בתחזוקה למערכת בקרת שיחות טלפון. מדובר בתחזוקה קיימת אשר מבצעת בקרה למערכת הטלפוניה ״השחורה״ והאנאלוגית של משטרת ישראל. החלפת הטלפוניה במשטרה לטכנולוגיית IP מתוכננת לשנים הקרובות."


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית