נתב"ג הושבת לזמן קצר בגלל חדירת רחפן

רחפן שחדר לשטח האווירי של נמל התעופה בן גוריון גרם להשבתת ההמראות והנחיתות למשך רבע שעה. מרשות שדות התעופה נמסר כי "תופעת הרחפנים במרחב האווירי של נמל התעופה מהווה סכנה למטוסים"

(צילום אילוסטרציה: Bigstock)

סכנה בשמיים: שדה התעופה נתב"ג נסגר להמראות ונחיתות אמש למשך רבע שעה בעקבות חדירת רחפן לשטח האווירי של נתב"ג. רשות שדות התעופה מסרה כי "מיד עם זיהוי הרחפן נעשה מאמץ על ידי המשטרה וצוותי הביטחון לאתר את מפעיל הרחפן". עוד נמסר כי הודעה הועברה לחוקר הראשי במשרד התחבורה ולרשות התעופה האזרחית.

ברשות שדות התעופה אמרו עוד כי "תופעת הרחפנים במרחב האווירי של נמל התעופה מהווה סכנה למטוסים ולבטיחות התנועה האווירית".

רק בחודש שעבר מבקר המדינה פרסם דו"ח מיוחד שעסק בהיערכות הלאומית להגנה מפני איום הרחפנים, כדי לשפר את המענה לאיום זה ולהקטין את הסיכון הנובע ממנו. "דוח זה עוסק בהיערכות הלאומית להגנה מפני איום הרחפנים, בסמכות ובאחריות של הגופים הקשורים לנושא זה ובפערים הקיימים בנוגע לאסדרת השימוש ברחפנים - כל זאת כדי לשפר את המענה לאיום זה ולהקטין את הסיכון הנובע ממנו", כתב מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא. 

"לפי הערכת רשות התעופה האזרחית -רת"א, מספר הרחפנים בישראל צפוי להגיע עד סוף השנה  לכ-20,000. ברקע לכך, הוזלת מחירם, פשטות הפעלתם, שיפור יכולותיהם וזמינות ערוצי הרכש שלהם.הביקורת העלתה, כי מאז החל להתהוות האיום טרם הוסדרה האחריות הלאומית למענה לאיום הרחפנים שמקורם בשטח המדינה - במל"ל נערכת זה כשנתיים וחצי עבודת מטה לצורך הסדרת האחריות להגנה מפני איום הרחפנים". 

עוד כתב המבקר כי לא מתבצעת אכיפה יעילה של דיני הטיס על מפעילי רחפנים ובכך נוצר סיכון לפגיעה בבטיחות התעופה - בשנת 2016 התרחשו בארץ 24 אירועי בטיחות שבהם היו מעורבים רחפנים, לעומת 14 אירועים בשנת 2015, כלומר עלייה של כ-70%.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית