שר הביטחון: "אם חמאס ימשיך אין כללי משחק, לא יהיו כללי משחק"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בישיבת הסיעה היום (ב') כי צה"ל פגע במחסני נשק אסטרטגי של חמאס בעזה

www.idf.il

"לגבי המנהרה יש פה עובדות שאפשר אמנם להפוך ולעוות אותן, העובדות הן קשות, גילינו מנהרה באמצעות טכנולוגיה חדשה שמעוררת עניין רב לא רק בישראל", אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה היום (ב').

"טיפלנו במנהרה בצורה כזו שהיא כבר מעולם לא תהיה שמישה, וכמו שבוודאי שמת לב אנחנו פעלנו בימים האחרונים ברצועת עזה, פגענו בתשתיות קריטיות כולל פגיעה באותם בתי מלאכה לייצור רקטות, במחסנים של נשק אסטרטגי, גם שני פעילי חמאס נהרגו. אני חושב שהתגובה הייתה עוצמתית ואני מקווה שהמסר הזה הובן ונקלט, כי אם חמאס ימשיך אין כללי משחק, לא יהיו כללי משחק, אלא כל פעם אנחנו נעלה את רף התגובות והן יהיו יותר קשות ועוצמתיות".

בנושא טורקיה אמר ליברמן: "אנחנו לא צריכים לעשות שום דבר עם טורקיה, אנחנו משתדלים לא לייצר פרובוקציות, לא לפגוע, לא להשתלח אבל אנחנו גם לא מוכנים להיות שק חבטות".

לגבי ההיערכות של כוחות הביטחון אחרי הצהרת טארמפ אמר ליברמן: "אני חושב שההיערכות היא טובה, קודם כל של צה"ל, גם של יתר כוחות הביטחון, שב"כ, משטרה, עזרו לנו להתגבר על אותם ניסיונות לערער את הסדר הציבורי. בסופו של דבר בגדול אנחנו הצלחנו להכיל את כל האירועים. נכון שטרור הבודדים לא הופסק מעולם, יש כל הזמן ניסיונות ואנחנו כל הזמן משכללים את השיטה ומנסים לתת תשובה גם לטרור בודדים. אני חושב שבגדול אנחנו כן הצלחנו להכיל את האירוע ואני מקווה שהדברים יירגעו בהמשך השבוע".

לגבי הטכנולוגיה לגילוי מנהרות. ראוי לשים לב לפרסום של שב"כ מספר ימים לאחר פיצוץ המנהרה הקודמת. באותו פרסום דובר על איש חמאס בשם אחמד עביד שחצה את הגבול לישראל בספטמבר האחרון. "בחקירתו התקבל מידע רב אודות פעילות מערך המנהרות של חמא"ס ברצועת עזה - הן מנהרות המיועדות לפעילות התקפית נגד ישראל, והן מנהרות המיועדות ללחימה מול כוחות צה"ל בתוך שטח הרצועה", נכתב בפרסום שב"כ. לאור זאת, לא ברור מי חשף את המנהרה הנוכחית. אותו איש חמאס בחקירות שב"כ או הטכנולוגיה החדשה. היות ומדובר בנושא מסווג, נמתין לראות באיזו טכנולוגיה מדובר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית