מערכת הצבעה מבוססת בלוקצ'יין

https://polys.me

מעבדת קספרסקי חשפה פרויקט ניסיוני בשם Polys, פלטפורמה גמישה לביצוע הצבעות מקוונות עבור ארגונים שאינם מסחריים, עסקים וקהילות. הפלטפורמה משתמשת בטכנולוגית בלוקצ'יין ומאובטחת באמצעות אלגוריתמים של הצפנה שקופה.

הרעיון של הצבעה מקוונת מושך רבים מהארגוניים המודרניים, כגון אוניברסיטאות, עסקים וקהילות, אשר רוצים לשתף חברים, שלעיתים קרובות מבוזרים מבחינה גיאוגרפית או אינם מוכנים לחשוף את עצמם במקום הצבעה פיזי. עם זאת, גם הסיכונים בקבלת החלטות מקוונות הם גבוהים, מאחר והצבעה מקוונת בהיקף נרחב פותחת הזדמנויות רבות לשיבוש תוצאות על ידי עברייני הסייבר.

Polys הוא פתרון מסחרי חדש שנוצר על ידי צוות מפתחים מהחממה העסקית של קספרסקי, אשר נועד לאפשר לכל אחד לקיים הצבעה מקוונת, אנונימית ומאובטחת, ובהיקף נרחב - עם תוצאה שלא ניתן לשנות.

לדברי ורטאן מינסיין, ראש השקעות וחדשנות במעבדת קספרסקי: "כאשר בחנו את האפשרויות ליישום בלוקציי'ן בתהליך הצבעה, הבנו כי טכנולוגיה זו בשילוב מומחיות אבטחת הסייבר של מעבדת קספרסקי יכולה לפתור בעיות מרכזיות הקשורות בפרטיות, שקיפות ואבטחה של הצבעה מקוונת. אנו נרגשים שהתאפשר לנו ליצור סביבה שמקדמת חדשנות שכזו".

Polys מבוסס על חוזים חכמים ב-Ethereum (לעיתים המכונה גם בלוקצ'יין 2.0) המאפשרים אימות של כל הצבעה וביצוע של ספירת קולות באופן מבוזר. יתרונות האבטחה של הצבעה מבוססת בלוקצ'יין הם משמעותיים:

-        הודות לאופי המבוזר של בלוקצ'יין, ניתן לאמת את דיוק ההצבעה באמצעות החברים האחרים ברשת. כל נתוני ההצבעה אינם נשמרים על שרת, אלא נאגרים במחשבים של כל המשתתפים ברשת. כדי למחוק אותם, האקר יצטרך לפרוץ לכל המחשבים ולקבל גישה למערכי הנתונים הנפרדים.

-        בלוקצ'יין מאפשר למצביע לוודא כי ההצבעה שלו נרשמה כראוי, וכל ניסיון לשנות את ההצבעות ייחשף באופן אוטומטי.

-        השקיפות של בלוקצ'יין מקלה על ניטור הצבעות וביצוע בקרה על הצבעה על ידי גופים חיצוניים.

-        בנוסף, הטכנולוגיה אינה דורשת משאבים נוספים או את הצורך בנוכחות פיזית של כח אדם.

החדשנות של Polys מחסלת מגבלות הקיימות בפתרונות בלוקצ'יין אחרים:

·        בתוך מערכת ההצבעה של Polys, בלוקצ'יין מוצפן ומגובה באלגוריתמים מתמטיים. אלה מסייעים להבטיח אנונימיות, להסתיר תוצאות ביניים ולבצע חישובים על הנתונים המוצפנים. דבר שלא ניתן לביצוע במערכות בלוקצ'יין אחרות בגלל האופי המבוזר והפתוח שלהן.

·        קוד המקור של Polys פתוח לציבור – ומאפשר לכל אוהד בלוקצ'יין, איש בדיקות חדירה או כל מי שמקדם הצבעות אלקטרוניות, לבדוק ולחקור את הטכנולוגיה שמאחורי Polys ב- GitHub.

לדברי ג'וטה סטיינר, מייסד משותף של Parity Technologies: "Partiy technologies נרגשת להיות הפלטפורמה הנבחרת עבור פרויקט חדשני כמו Polys. בלוקצ'יין מוטמע בהרחבה במספר נרחב של תעשיות, ואנו מאמינים כי תהליך ההצבעה המבוזר יוכל להבטיח תהליך הוגן, וכי הוא יבסס רמה גבוהה של אמון במערכת".

עבור המעוניינים לנסות את השירות, קיימת פלטפורמה חינמית קלה לתפעול, הזמינה לכולם. Polys גם מציעה פלטפורמה ניתנת להתאמה אישית, שהיא סקלאבילית לחלוטין עם תמיכה באלפי מצביעים והתאמה לדרישות שונות כגון הרשאות, ממשק משתמש ואינטגרציה עם שירותים אחרים.

למידע נוסף – ראו כאן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית