תפקידים מיוחדים בלי הסכמים קיבוציים

"זה לא לכבוד הארגון ולא לכבוד הכנסת להגיע לפה כל שנה, ולו רק בגלל שבכל מקביליו, כמו למשל שב"כ, הנושא כבר הוסדר בחקיקה", אמר ח"כ דיכטר יו"ר ועדת החוץ והביטחון בהקשר לדיון על הסכמי העבודה של עובדי המוסד

https://youtu.be/HNt7ZtvOvFE

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), אישרה היום (ב'), פה אחד, את צו הסכמים קיבוציים (הארכת תחולתו של פטור לגבי עובדים מסוימים), התשע"ח -2017. הצו מאריך את אי התחולה של חוק הסכמים קיבוציים על עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשנה נוספת, עד 31.12.18, ובכך אוסר עליהם להתאגד במשך תקופה זו.

בעקבות הדיון בצו לפני כשנה, שלח יו"ר הוועדה מכתב לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ חיים כץ (הליכוד),  בבקשה לפעול לתיקון החוק באופן שימנע את הצורך בחידוש הוראת השעה בצו מדי שנה. במכתבו, אשר ליווה את הנחת הצו לאישור הוועדה, כתב השר כי "נעשה ניסיון להביא לחקיקה שתמנע הגעה לוועדה מדי שנה, כפי שביקשת במכתבך אלי. אך הניסיון לא צלח לעת עתה".

 עו"ד שלמה יצחקי, הממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אמר בדיון: לבקשת יו"ר הוועדה בדקנו אפשרויות לא לבוא כל שנה, אלא אולי 5 שנים, אפילו הכנו תזכיר חוק, אבל יש חשש גדול דווקא מצד ההסתדרות, שיתלבשו על התיקון הזה בגלל הגבלות שביתה וכו'. יש התלבטות אם לתקן את העניין הזה נקודתית לעובדי המוסד או להרחיבו, וכרגע הוחלט לקדם את זה כך".

יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר: "אני אישית דיברתי עם יו"ר ההסתדרות והארכה לחמש שנים הייתה מקובלת עליו, ואח"כ דיברתי עם השר כץ והוא הציע 3 שנים, והסכמנו על זה בתור התחלה. זה לא לכבוד הארגון ולא לכבוד הכנסת להגיע לפה כל שנה, ולו רק בגלל שבכל מקביליו, כמו למשל שב"כ, הנושא כבר הוסדר בחקיקה. תיקון חקיקה שיתקן את זה לחמש שנים או לשלוש, יקרה מכם או שנעשה זאת בעצמנו, ואני מקווה שכבר בהארכה הבאה שנידרש לה, המצב יהיה שונה".

בסיום הדיון הצביעו חברי הוועדה ואישרו, כאמור, את הצו פה אחד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית