דיווח: חשש כי קוריאה הצפונית התאימה רש"ק מימני לטיל הHwasong-14

בהקשר האיראני - ישראלי, אם אכן צפון קוריאה הצליחה להתאים רש"ק מימני לטילי הHwasong, המשמעות היא שמידע כזה יכול לזלוג, ואולי כבר זלג, לאיראן

http://www.rodong.rep.kp/ko/index.php?strPageID=SF01_02_02&newsID=2017-09-16-0001_photo

דיווח של אתר nti.org מעלה חשש כי קוריאה הצפונית הצליחה להתאים רש"ק תרמו-גרעיני (מימן) לטיל הביניבשתי מסוג Hwasong-14. "ביום הניסוי [הגרעיני] הודיעה התקשורת של צפון קוריאה כי הם הצליחו לבצע בדיקת פצצת מימן המיועדת לשימוש על ICBM שלהם הHwasong-14", כותבים באתר.

מדובר בניסוי הגרעיני שערכה צפ"ק בספטמבר האחרון. זהו הניסוי החזק ביותר שנצפה במדינה. באותו יום של הניסוי, התקשורת הצפון קוריאנית פרסמה תמונות של קים ג'ונג און בודק עיצוב נשק תרמו-גרעיני במיקום לא ידוע.

על פי הערכות, מדובר בראש דו-שלבי תרמו-גרעיני. אם הערכות אלו נכונות, אין מניעה שקוריאה הצפונית תתאים רש"ק מימני גם לטיל החדש ששוגר לאחרונה הHwasong-15. טיל אשר מכסה את שטח ארה"ב. המשמעות היא שמרגע הניסוי האחרון, האסטרטגים בארה"ב ככל הנראה הבינו שארה"ב וצפ"ק נכנסו רשמית למשוואת הרתעה גרעינית הכוללת איום מימני מצפ"ק. לא מדובר בחידוש, אלא בתוספת לדעה קיימת בקרב מומחים בעולם.

למרות הסימנים כי קוריאה הצפונית מחזיקה בטילים ביניבשתיים עם רש"ק מימני,  בקוריאה הדרומית מסרבים לאשר בגלוי שלצפון יש יכולת כזו. פרסומים בקוריאה הדרומית טוענים כי הגוף החודר בניסוי האחרון לא הצליח לעבור את האטמוספרה. זאת, למרות דעות של מומחים הטוענים כי הטלמטריה בניסוי האחרון מראה אחרת.

בהקשר האיראני - ישראלי, אם אכן צפון קוריאה הצליחה להתאים רש"ק מימני לטילי הHwasong, המשמעות היא שמידע כזה יכול לזלוג, ואולי כבר זלג, לאיראן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית