בארה"ב חושדים כי רחפני DJI מדליפים נתונים לממשלת סין. חברת DJI מכחישה בתוקף

בארה"ב חושדים כי רחפני DJI מדליפים נתונים לממשלת סין. חברת DJI מכחישה בתוקף

dji.com

אחרי קספרסקי, חאוואי וZTE, הגיע תור DJI. ה-DHS שלח מזכר בחודש אוגוסט 2017 ובו אזהרה כי רחפני DJI משדרים מידע לממשלת סין. לפי המזכר, חברת DJI מיקדה את תשומת הלב השיווקית בארה"ב בחברות בתחום התשתיות הקריטיות במדינה. כך לפי פרסום של bleepingcomputer.

לפי הפרסום, השימושים הנפוצים ביותר ברחפני החברה כוללים מיפוי קרקע, בדיקת תשתית ומעקב אחר חומרים מסוכנים. "הרחפן פועל על שתי אפליקציות סמארטפון אנדרואיד הנקראות DJI GO ו- Sky Pixels המתייגות באופן אוטומטי תמונות GPS ומיקומים, רושמות נתוני זיהוי פנים גם כאשר המערכת כבויה, וגישה לנתוני הטלפון של המשתמשים", נכתב בפרסום.

"רוב המידע שנאסף כולל מידע רגיש על נתוני תשתית, כגון תמונות מפורטות של לוחות בקרת חשמל, אמצעי אבטחה עבור אתרי תשתית קריטיים, או חומרים המשמשים בבניית גשרים. על פי מקור המידע, חברת DJI מעלה באופן אוטומטי את המידע הזה לתוך מערכות אחסון ענן הממוקמות בטייוואן, סין והונג קונג, אשר סביר להניח כי לממשלת סין יש אליהם גישה".

בשתי הצהרות [1, 2] חברת DJI גינתה את כל ההאשמות והצביעה על כמה אי-דיוקים בנוגע להערכת הדו"חות על היכולות הטכניות של הרחפנים ועל שיטות התמחור של החברה.

"DJI מודעת לעלון שהתפרסם בחודש אוגוסט על ידי סוכנות ICE ב-DHS. העלון מבוסס על טענות שווא ומטעות בבירור ממקור לא מזוהה. באמצעות משרד עורכי הדין של McDermott Will & Emery, חברת DJI סיפקה ל- ICE תשובה מפורטת לדו"ח, והסבירה מדוע הנתונים מאחורי מסקנותיה פגומים ביותר", כותבים בתגובה של DJI.

"כפי ש- DJI הסבירה ל- ICE, הטענות בעלון זה שגויות כל כך כעניין עובדתי ש- ICE צריכה לשקול לסגת ממנו, או לפחות לתקן את טענותיה שאינן ניתנות להוכחה. DJI עוד דחקה בICE לשקול אם המקור של הטענות אולי היה מניע תחרותי או לא ראוי להפריע לעסק הלגיטימי של DJI על ידי ביצוע טענות שווא על DJI".

אולי יעניין אותך גם