תמרון אווירי גדול משותף לארה"ב וקוריאה הדרומית

כשברקע המתיחות הגואה בין קוריאה הצפונית והמערב, מנהלות ארה"ב וקוריאה הדרומית תמרון אווירי ענק, הכולל מאות מטוסים, ביניהם מטוסי חמקן מדגם F-22 ו-F-35

מתוך התמרון המשותף (צילום: AP)

על רקע ההסלמה הגוברת: מאות מטוסים, כולל 24 מטוסי חמקן מדגמי F-22 ו-F-35, משתתפים בתמרון אווירי ענק משותף לחילות האוויר של ארה"ב וקוריאה הדרומית, הנמשך חמישה ימים השבוע. התמרון מתחיל כמה ימים אחרי שקוריאה הצפונית שיגרה את הטיל הבין-יבשתי שלה, המסוגל להגיע לחוף המזרחי של אמריקה.

סוכנות AP מוסרת כי מטרתו של התמרון הוגדרה על ידי שר ההגנה של קוריאה הדרומית "לשפר את היכולות המלחמתיות ואת רמות המוכנות של שתי בנות הברית". חיל האוויר ה-7 של ארה"ב שיגר לתמרון מספר חסר תקדים של שני דגמי החמקנים – ששה מטוסי F-22 ו-18 מטוסי F-35 , ויש ידיעות שמשתתפים גם מפציצי B1B. בסך הכל משתתפים בתמרון 12 אלף אנשי צבא אמריקניים ו-220 כלי טיס הממריאים משמונה בסיסי אוויר של ארה"ב ושל קוריאה הדרומית.

דובר הצי ה-7 פסל כל קשר בין התמרון לבין שיגור הטיל הצפון קוריאני, ואילו התקשורת בפיוניאנג טוענת כי התמרון :"דחוף את חצי האי אל עבר הסף של מלחמה גרעינית". פרשנים מסבירים כי נוסח זה מעיד על חששות השלטון בפיוניאנג מפני פלישה לשטחם.

הסנטור הרפובליקני לינדזיי גרהאם קרא בוושינגטון להוציא מסיאול את משפחות אנשי הצבא האמריקניים בגלל המתח באזור, אולם ממשלת ארה"ב לא פרסמה הודעה רשמית על פינוי משפחות, ואין סימנים לכך בקהיליה הדיפלומטית בסיאול.  מזכ"ל ארגון נאט"ו יינס שטולטנברג הזהיר כי מלחמה בחצי האי הקוריאני היא הרת אסון ובעלת השלכות גלובליות. "ארגון נאט"ו חזק ומאוחד, ו-29 המדינות החברות בו מסוגלות להגיב לכל תקיפה כולל של טילים בליסטיים ונשק גרעיני", אמר מזכ"ל נאט"ו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית