נתניהו: חיזבאללה לא תשרוד יום אחד בלי הסיוע של איראן

"איראן מנסה לבנות אימפריה – איראן-עיראק-סוריה-לבנון ועד עזה. בסופו של דבר הם רוצים לכבוש את המזרח התיכון", אמר נתניהו 

https://twitter.com/IsraeliPM/media

"אם איראן תמשיך ללא הפוגה, יהיה להם ארסנל גרעיני של 100 פצצות ויותר. בתוך עשור תהיה להם היכולת להעשיר אורניום בקנה מידה עצום, לא עבור פצצה אחת, אלא עבור 100 פצצות. זה חייב להעצר", אמר נתניהו בכנס דיפלומטים של הג'רוזלם פוסט  בירושלים.

"נותר היום רק משטר אחד שבאופן פתוח חד משמעי ומתריס קורא להשמדת ישראל [איראן], כאן הם שונים מהעולם הערבי. הכוונה היא ,לא שאפשר לעשות שלום עם העולם הערבי ללא תזוזה כלשהי מול הפלסטינים, שלום - לא, כל דבר אחר מתחת לזה - כן, וזה קורה.

"את זה חייבים לעצור. לא רק בגלל שאיראן קוראת להשמדת ישראל, אלא כיוון שאיראן מבקשת לכבוש את המזרח התיכון כולו ומעבר לכך. היא מפתחת טילים בליסטיים בין-יבשתיים כדי להגיע לכל נקודה על פני כדור הארץ. זהו משטר תוקפני המייצא טרור, יורה טילים לסעודיה, חותר לגשר קרקעי. זה מה שאיראן מנסה לעשות.

"איראן מנסה לבנות אימפריה – איראן-עיראק-סוריה-לבנון ועד עזה. בסופו של דבר הם רוצים לכבוש את המזרח התיכון. לא נאפשר להם להתבסס בסוריה. אנו אומרים את מה שאנו מתכוונים ואנו מתכוונים למה שאנו אומרים ואנו עושים את כל הנדרש כדי למנוע זאת. אולם אני חושב שלא מדובר רק באינטרס ישראלי. זה אינטרס שלכם.

"95 אחוז מהבעיות באזור מגיעות מאיראן. חיזבאללה לא תשרוד יום אחד בלי הסיוע של איראן. החמאס תלוי באיראן. התוקפנות שאתם רואים ברחבי האזור מגיעה מאיראן".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית