תעש מערכות מכרה מערכת נגד רחפנים לתאילנד

תעש מערכות מכרה לתאילנד מספר מארזים ניידים של מערכת נגד רחפנים - 'שמים אדומים'. היקף העסקה לא ידוע

מערכת נגד רחפנים - 'שמים אדומים' - באדיבות תעש מערכות

לישראל דיפנס נודע כי תעש מערכות מכרה לתאילנד מספר מארזים ניידים של מערכת נגד רחפנים - 'שמים אדומים'. המערכת תשמש את ממשלת תאילנד כאמצעי הגנה למתקנים אסטרטגיים. בין יתרונות המערכת – הגנה בשדה צר המשתלב בצרכים התפעוליים של שדות תעופה תוך שמירה על רציפות תפקודית של לוח הטיסות. 
 
מערכת "שמיים אדומים" הינה מערכת הגנה אווירית קצרת טווח להגנה על גבולות המדינה ועל מתחמים רגישים בשטח אורבני. המערכת עושה שימוש בטילי כתף (הקיימים ברשות הלקוחות) ומיועדת ליירוט מטרות אוויריות בצורה ממוכנת, באמצעות יכולות אוטונומיות של סריקה, גילוי, עקיבה ושיגור. המערכת קלת משקל ונותנת מענה הגנתי אפקטיבי נגד מגוון איומים אוויריים בשכבה הנמוכה.
 
לאחרונה, הורחבו יכולותיה של המערכת להתמודדות אפקטיבית עם איום הרחפנים. ההרחבה כוללת יכולת הגנה רכה (שיבוש) באלומה צרה המתאימה לצרכים התפעוליים של שדות תעופה – תוך שמירה על רציפות תפקודית של לוח הטיסות –ההמראות והנחיתות, וגם הרחבה ליכולת הגנה רכה רב כיוונית באמצעות מארז נייד.
 
המערכת משולבת עם מכ"מ מתקדם ומצוידת במצלמה טרמית לחקירה ולזיהוי האיום וכן יכולת נעילה על המטרה. לאחר נעילה, המערכת עוקבת אחר המטרה ומאפשרת למפעיל לשבש ולנטרל את המטרה בטווחים אפקטיביים מהאתר המוגן. השיבוש חוסם את התקשורת בין המפעיל לבין הרחפן במספר ערוצי שידור ובנוסף משבשת את יכולות הנווט של הרחפן ובכך מנטרלת את המשך משימתו.
 
 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית