בינה מלאכותית בשבב

בינה מלאכותית בשבב

שלמה גדות. צילום: אסף רונן

Inuitive Ltd. (איניואיטיב) ו-SoftBank Corp (סופטבנק), חברה בת של SoftBank Group Corp הודיעו כי ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית (AI), למידה עמוקה (DL) וחיישני 3D מתקדמים עם יכולות ראייה ממוחשבת, עבור ה-IoT (האינטרנט של הדברים) העתידי.

שיתוף פעולה זה יתבסס על המומחיות של שתי החברות בתחום ה-AI, ומינוף יכולות מעבדי הראייה הממוחשבת, הדור הקיים והעתידי, של איניואיטיב ופלטפורמת ה-AI  שלה, לטובת פלטפורמות ה-IoT של סופטבנק, אשר מספקת יכולות עיבוד הטרוגניות מתקדמות למוצרים משובצי חומרה. החברות מצפות כי שיתוף הפעולה ביניהן יקדם את הפיתוח של מערכות ומכשירי IoT חכמים רבים, אשר הופכים לחכמים יותר עם מימוש הפוטנציאל הטמון בתחום ה-AI. להטמעת בינה מלאכותית במכשיר (on-chip AI) יש מספר יתרונות, בהם מתן אפשרות למוצרי קצה לבצע אינטראקציה ברמה אנושית, שמירה על עלות סבירה לצרכן, יכולת ביצוע בזמן אמת, שמירה על פרטיות וזמן פעולה ארוך יותר.

"פיתוח סביבת עבודה מבוססת AI, דורש שילוב יכולות של שחקנים בתחומים רבים", אמר שלמה גדות, מייסד ומנכ"ל איניואיטיב. "שיתוף הפעולה האסטרטגי בין איניואיטיב לסופטבנק, המשלב בין הטכנולוגיה המתקדמת שלנו לטכנולוגיות המוכחות בשוק של סופטבנק, יקדם את פיתוחם של מכשירים חכמים. ביחד, נדחוף קדימה את רמת הביצוע של ה-AI ונביא אותה למקומות שכרגע אינם ברי השגה. מדובר בנקודת מפנה עבור כל תעשיית ה-AI על שבב".

"סופטבנק מבצעת מחקר בתחום ה-AI, מזה יותר מעשור", אמר הירונובו טמבה, סגן נשיא וראש חטיבת Smart IoT בסופטבנק. "אנו מצפים לתוצאות שיתוף הפעולה שלנו עם איניואיטיב, אשר יקדם יכולות חדשות ומלהיבות של AI על שבב עבור מיליוני מכשירים".

כיום מתמקדת סופטבנק באופטימיזציה של פלטפורמות high-end, במטרה להאיץ פיתוחם של מוצרי AI בתחומי ראייה ממוחשבת ורשתות נוירונים (neural networks). החברה בוחנת  יישום רחב יותר בתחומים: זיהוי אובייקטים, Scene reconstruction,  SLAM (מיקום ומיפוי) ובקרת צריכת הספק.

איניואיטיב היא חברה מובילה בתחום עיבוד הראייה על יישומיו השונים. החברה משחקת תפקיד חשוב בפיתוח החדשנות של אלגוריתם הלמידה העמוקה. הטכנולוגיה שלה בתחום, מאפשרת להמציא ולפתח מגוון של אלגוריתמים בעלי זמן תגובה מהיר ועלות נמוכה. איניואיטיב אף אחראית למספר פריצות דרך טכנולוגיות בתחום החישה. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם סופטבנק, צפוי לשפר באופן דרסטי את המהירות והיעילות של מערכת משולבת שבב, ולהרחיב את נוכחות טכנולוגיית ה-AI של איניואיטיב בשוק.

אולי יעניין אותך גם