דיווח: "תקיפת טילים ישראלית נוספת בפרברי דמשק"

כלי התקשורת הזרים מדווחים כי מטרות צבאיות בסוריה הותקפו בשעות הלילה. התקיפה מיוחסת, על פי הפרסומים לישראל. דיווחים זרים טוענים כי ככל הנראה בתקיפה נפגע מרכז המחקר המדעי של סוריה

צילום: דו"צ

על פי דיווחים ברשת, ישראל ביצעה אתמול בלילה שלוש תקיפות טילים נגד מטרות צבאיות בסוריה. על פי דיווחים אלו, כנגד המטוסים הישראלים הופעלה אש נ"מ מסוללות S-200. התקיפות המיוחסות לישראל בוצעו כנגד Jamraya research center הממוקם כ-50 ק"מ משדה התעופה Ad Dumayr airbase.

נזכיר כי דיווחים קודמים משנת 2013 טוענים כי ישראל כבר הפציצה את המקום. לפי הדיווח הקודם של ה-BBC, מדובר במתקן מחקר מסווג של סוריה בו מפתחים ומאחסנים אמל"ח. לפי דיווחים נוספים ברשת, המתקן משמש את סוריה לפיתוח נשק כימי וביולוגי.

בתקיפה נהרגו חיילים סוריים ואנשי חיזבאללה – כך מדווחות סוכנות הידיעות הסורית סאנה וכן רויטרס וה"אקספרס" הלונדוני. התקשורת המקומית הממשלתית בסוריה מוסרת, כי כמה חיילים סוריים ואנשי חיזבאללה נהרגו ובאזור נשמעו שלושה פיצוצים עזים מכיוון ג'מריה, מערבית לדמשק, ועשן כבד עלה מהשטח שנפגע, לדברי עדי ראייה.

דיווח סוכנות הידיעות הסורית הרשמית: "ההגנה האווירית שלנו התעמתה עם תקיפת הטילים הישראליים באחד האתרים בפרבר של דמשק ושלוש מהמטרות יורטו".

המרכז הסורי לזכויות האדם דיווח כי "התפוצצויות עזות הרעידו את הבירה דמשק ואת סביבותיה וצבא סוריה ניסה ליירט את הטילים. הטילים נורו ממטוסים ישראליים. ההתפוצצויות לוו בפרצי אש גדולים, שמקורם כנראה בהגנה האווירית הסורית ששיגרה טילים ליירוט הטילים התוקפים כדי למנוע מהם לפגוע במטרות".

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית