בנורבגיה גילו שהF35 משדר נתונים רגישים ללוקהיד מרטין

חיל האוויר של נורבגיה גילה כי מערכת ALIS האחראית על בקרת תפעול המטוס, משדרת נתונים לשרתי לוקהיד מרטין בארה"ב כחלק מהליך הבקרה

https://www.f35.com/news/detail/u.s.navys-newest-fighter-jet-f-35c

גורמי ביטחון נורבגיים תפסו את אחד מהמטוסים החמקנים החדשים מסוג F-35A שהעביר נתונים רגישים בחזרה ליצרן האמריקני שלה - לוקהיד מרטין. נורבגיה היא המשתמש הלא-אמריקאי הראשון של ה- F-35 שיש לו חבילת תוכנה קריטית המאפשרת את פעולתו באמצעות אספקת קבצי Data Mission. (מקור: news.com.au)

"השדרוג מ- F-16 ל- F-35 דומה להשוואה בין נוקיה 3210 הישנה לבין ה- iPhone X. ככל שכמות התכונות גדלה, הנתונים גדלים גם והצורך להגן עליהם. בגלל שיקולים לאומיים, יש צורך במסנן שבו מדינות המשתמש יכולות להוציא נתונים רגישים מהנתונים המשותפים עם היצרן לוקהיד מרטין", אמר יועץ משרד הביטחון הנורבגי לארס ג'ימבל ל- ABC Nyheter.

בלב הבעיה נמצאת יכולת בינה מלאכותית של הF-35 המכונה ALIS: היא אחראית על רישום נתוני ביצועים, כמו גם ניטור ואופטימיזציה של הציוד המתוחכם של המטוס. כדי לעשות זאת, היא מתקשרת ליצרן.

נורבגיה אומרת שהיא מחכה ל"מסנן" נתונים על ידי לוקהיד מרטין. בינתיים, החלו בנורבגיה לפתח דרכים לחסום את השידור של הF-35 בחזרה ליצרן.

לוקהיד מרטין טרם מסרה תגובה לטענות. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית