טורקיה תשקיע 60 מיליארדי דולרים בפרויקטים ביטחוניים

http://www.roketsan.com.tr

טורקיה כבר משקיעה בכבדות במגזר הביטחוני עם שותפים מקומיים וגלובליים, אך שיעור הייצור המקומי לפיו משאבים מקומיים משמשים בפיתוח של פרויקטים וציוד ביטחוני גדל ל 65 אחוזים, בעוד העלות של פרויקטים קפצה ליותר מ -60 מיליארד דולר מ 5 מיליארד דולר ב -15 השנים האחרונות. כך לפי פרסום של dailysabah.

בהתייחסו למאבק בטורקיה נגד הטרור, ראש הממשלה, בינאלי יאלדירים, סיפק גם פרטים על פרוייקטים וייצוא בתעשייה הביטחונית המקומית, בפגישה בנושא אבטחה ציבורית וסיכול טרור באנקרה ביום שישי האחרון. יאלדירים אמר כי ב15 שנים האחרונות ראו צמיחה בתעשייה הביטחונית כאשר המדינה עוסקת במאמץ להגדיל את חלקו של הייצור המקומי בטכנולוגיות לוחמה וציוד. הוא אמר כי תעשיית הביטחון הלאומית השיגה נתח של 65 אחוזים בייצור המקומי על ידי ניצול המשאבים המקומיים.

עוד אמר ראש הממשלה כי מספרם הכולל של הפרויקטים הביטחוניים עלה ל -553, ואילו לפני 15 שנה היו רק 66. עלותם של 553 פרויקטים אלה עלתה על 60 מיליארד דולר, כאשר טורקיה הוציאה 5 מיליארד דולר בפרויקטים הללו בתקופה האמורה. המחזור הכולל של התעשייה עלה גם ל -6 מיליארד דולר ממיליארד דולר.

על פי הנתונים שהתקבלו ממשרד התעשייה לביטחון (SSM), נכון לשנת 2016, היקף המכירות במגזר הביטחוני והתעופה של חברות התעשייה הביטחונית וגודל המחזור כולו של ענף הביטחון והאווירונאוטיקה הגיע ל -5.9 מיליארד דולר. כמו כן, יצוא מוצרי התעשייה הביטחונית, בעלי חשיבות קריטית מבחינת הקיימות של הסקטור, גדל ל -1.6 מיליארד דולר.

חברות הביטחון הטורקיות אסלסן, התעשייה האווירית של טורקיה (TAI) וROKETSAN הם בין הבולטים ב100 חברות הביטחון בעולם. כך לפי הפרסום.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית