צבא ארה"ב מנסה משאיות אוטונומיות בשני בסיסים
"הלוחמים שהפעילו את המשאיות בניסויים בשני הבסיסים מדווחים על תוצאות חיוביות", אומרת קתרין מאס, מנהלת תכנית הרכב האוטונומי בלוקהיד מרטין, "המערכת החדשה פוטרת אותם מתפקיד נהיגת כלי הרכב והם יכולים להתמקד בתפקידיהם כלוחמים"
דן ארקין
| 04/12/2017
בשני בסיסים של צבא ארה"ב במדינות מיזורי וטקסס אפשר לראות בימים אלו בכבישים ובדרכי שדה שיירות של משאיות צבאיות כבדות נעות בדרכים - ללא נהגים. המשאיות עשו כבר דרך של 55,000 מיילים במסגרת ניסוי מערכת AMAS של חברת לוקהיד מרטין לבחינת התפקוד של משאיות אוטונומיות ללא נהגים במגוון סוגי שטח ותרחישים מבצעיים. הניסוי נמשך כמה חודשים.
"הלוחמים שהפעילו את המשאיות בניסויים בשני הבסיסים מדווחים על תוצאות חיוביות", אומרת קתרין מאס, מנהלת תכנית הרכב האוטונומי בלוקהיד מרטין, "המערכת החדשה פוטרת אותם מתפקיד נהיגת כלי הרכב והם יכולים להתמקד בתפקידיהם כלוחמים".
מערכת AMAS היא ערכה (KIT) הכוללת חיישנים ומערכת הפעלה אותה ניתן להתקין כמעט בכל כלי רכב צבאי. המערכת נוהגת את כלי הרכב וגם מספקת התראות על קשיים ומכשולים בדרך. בחברת לוקהיד מרטין מציינים שהמערכת משחררת את הלוחמים מסכנת פגיעה ממטעני צד ומסכנות של פגיעה מאויב בשדה הקרב.
פיקוד האימונים של צבא ארה"ב כבר אימץ את מערכת הנהיגה האוטונומית בשילוב עם מרכז ההנדסה הצבאית ומכון המחקר לכלי רכב אוטונומיים-רובוטיים של הצבא. המשאיות האוטונומיות עברו במהלך הניסויים מתארי נסיעה שונים, ונמצא ששיירות המשאיות נטולות הנהגים מילאו את משימותיהן להעברת אספקה וציוד בקצבי זמן מתאימים ובבטיחות מרבית גם בסביבות סבוכות.
"הלוחמים שהפעילו את המשאיות בניסויים בשני הבסיסים מדווחים על תוצאות חיוביות", אומרת קתרין מאס, מנהלת תכנית הרכב האוטונומי בלוקהיד מרטין, "המערכת החדשה פוטרת אותם מתפקיד נהיגת כלי הרכב והם יכולים להתמקד בתפקידיהם כלוחמים"
בשני בסיסים של צבא ארה"ב במדינות מיזורי וטקסס אפשר לראות בימים אלו בכבישים ובדרכי שדה שיירות של משאיות צבאיות כבדות נעות בדרכים - ללא נהגים. המשאיות עשו כבר דרך של 55,000 מיילים במסגרת ניסוי מערכת AMAS של חברת לוקהיד מרטין לבחינת התפקוד של משאיות אוטונומיות ללא נהגים במגוון סוגי שטח ותרחישים מבצעיים. הניסוי נמשך כמה חודשים.
"הלוחמים שהפעילו את המשאיות בניסויים בשני הבסיסים מדווחים על תוצאות חיוביות", אומרת קתרין מאס, מנהלת תכנית הרכב האוטונומי בלוקהיד מרטין, "המערכת החדשה פוטרת אותם מתפקיד נהיגת כלי הרכב והם יכולים להתמקד בתפקידיהם כלוחמים".
מערכת AMAS היא ערכה (KIT) הכוללת חיישנים ומערכת הפעלה אותה ניתן להתקין כמעט בכל כלי רכב צבאי. המערכת נוהגת את כלי הרכב וגם מספקת התראות על קשיים ומכשולים בדרך. בחברת לוקהיד מרטין מציינים שהמערכת משחררת את הלוחמים מסכנת פגיעה ממטעני צד ומסכנות של פגיעה מאויב בשדה הקרב.
פיקוד האימונים של צבא ארה"ב כבר אימץ את מערכת הנהיגה האוטונומית בשילוב עם מרכז ההנדסה הצבאית ומכון המחקר לכלי רכב אוטונומיים-רובוטיים של הצבא. המשאיות האוטונומיות עברו במהלך הניסויים מתארי נסיעה שונים, ונמצא ששיירות המשאיות נטולות הנהגים מילאו את משימותיהן להעברת אספקה וציוד בקצבי זמן מתאימים ובבטיחות מרבית גם בסביבות סבוכות.