דיווחים ברשת: ישראל תקפה בסיס איראני בסוריה

על פי הדיווחים, הטילים הישראליים נורו ממטוסים שטסו בתחום מהאווירי הלבנוני, ולא חדרו לתחום סוריה. הBBC ציטט  מקור אמריקני רשמי שאמר כי הותקף מאגר נשק שאמור היה להימסר לארגון חיזבאללה

https://twitter.com/reutersanders/status/936999162012413952

דיווחים ברשתות החברתיות ובאתרים זרים מדווחים כי ישראל תקפה באמצעות רקטות מונחות ומטוסי קרב בסיס איראני בסוריה. הבסיס, שנחשף לפני מספר שבועות על ידי הBBC, ממוקם מספר קילומטרים דרומית לדמשק בין העיירות קיסווה ושאהניה.

על פי הדיווחים, הטילים הישראליים נורו ממטוסים שטסו בתחום מהאווירי הלבנוני, ולא חדרו לתחום סוריה. הBBC ציטט  מקור אמריקני רשמי שאמר כי הותקף מאגר נשק שאמור היה להימסר לארגון חיזבאללה, ואילו סוכנות רויטר ציטטה את הטלוויזיה הסורית, שטענה כי ישראל שיגרה אל מאגר הנשק טילי קרקע-קרקע, וכי נגרם נזק למאגר.

מנהל הארגון הסורי לזכויות האדם, ראמי עבדול רחמן, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי מאגר הנשק הושמד כליל.  הבי.בי.סי. דיווח שהישראלים תקפו מטרות שהיו קרובות מאוד לבסיס האיראני שהתגלה ליד העיירה קיסווה.

אתר syrianews.cc טוען כי הותקף מאגר נשק של חטיבת ההגנה האווירית הסורית - SAA 1st Division. משתמש בשם reutersanders בטוויטר עשה השוואה בין תמונות לווין של האתר לפני ואחרי. בתמונות ניתן לראות את הנזק של התקיפה המיוחסת לישראל.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית