הפולנים ייצרו מיירט שרביט קסמים עבור מערכת הפטריוט שרכשו מארה"ב

חברת ריית'יון האמריקנית קיבלה את אישור ממשלות ארה"ב וישראל להעביר לפולין חלק מהידע על המיירט STANNER, המיירט של טילי 'שרביט קסמים' תוצרת רפאל.

לפני כמה שבועות הודיעה פולין על כוונתה לרכוש בחברת ריית'יון שמונה מערכות טילי פטריוט. בסך הכל אמור צבא פולין לרכוש 48 משגרי טילים ו-16 מערכות מכ"ם לסוללות. פולין מכוונת לדגם המתקדם של טילי פטריוט, PAC-3. האתר DEFENSE 24 מדווח כי טילים אלו יקרים מאוד, ולכן יש לפולנים אופציה לייצר טילים בתעשיה הביטחונית המקומית, טילי SKYCEPTOR.

ריית'יון הציעה שהתעשיה הפולנית תפתח את טילי SKYCEPTOR כאשר המיירט שלהם יהיה גרסה של המיירט 'סטנר' של 'שרביט קסמים'. האתר מסביר כי המיירט 'סטנר' של רפאל הוא מתקדם ומתוחכם מבחינה טכנולוגית, ומסוגל ליירט טילי שיוט ומטרות בליסטיות 'קצרות-טווח. הטיל שיפותח בפולין SKYCEPTOR עם המיירט 'סטנר' יהיה זול בהרבה מטילי פטריוט PAC-3 MSE.

בעקבות כך קיבלה ריית'יון אישור מאת ממשלות ארה"ב וישראל להעברת כמות מסויימת של ידע על המיירט 'סטנר' לתאגיד החברות הביטחוניות הפולניות PGZ. מובטח שהמיירט 'סטנר' יותאם לטיל שתייצר התעשיה הפולנית ויתאים גם לסטנדרטים המקובלים בנאט"ו. במקרה כזה יתכן שפולין תוכל אפילו להציע למכירה את המערכת המשולבת SKYCEPTOR-STUNNER-PATRIOT למדינות חברות בנאט"ו המעוניינות לחדש ולקדם את מערכות ההנה האווירית שלהן. 

אולי יעניין אותך גם