השוק הביטחוני באוקראינה מתחמם?

השוק הביטחוני באוקראינה מתחמם?

קרדיט מארק ניימן-לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום, יום שני, פגישת עבודה עם שר החוץ של אוקראינה, Pavlo Klimkin, המבקר בישראל. בפגישתם שוחחו השניים על הקשרים המתחזקים בין המדינות ועל חשיבותה של הקהילה היהודית באוקראינה כחלק משמעותי מהעם האוקראיני. 
 
הנשיא הדגיש כי מדינת ישראל עוקבת בדאגה אחר תופעות אנטישמיות ברחבי העולם בכלל ובאירופה בפרט ואמר: ״לעולם לא עוד, הוא ציווי לעולם כולו, ולא רק לעם היהודי. אנחנו חברים קרובים אבל אנחנו לא שוכחים, ואנחנו בטוחים שגם אתם לא. אני סמוך ובטוח שתמשיכו להיאבק באנטישמיות ובגזענות בכלל, ללא פשרות.״
 
השניים האריכו בשיחה על המצב המתפתח באירופה ועל התהליכים המתהווים באזור והנשיא הדגיש כי ימשיך ויעשה כל שביכולתו על מנת להעמיק את הקשרים בין המדינות. שר החוץ הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה והדגיש כי החיים המשותפים של יהודים ואוקראינים במשך מאות שנים יצרו קשרים עמוקים בין העמים והזכיר את רשמיו העמוקים מביקורו של הנשיא באוקראינה במהלך חודש ספטמבר אשתקד. 
 
השר הרחיב באשר להזדמנויות הכלכליות המשותפות העומדות לפתחן של ישראל ואוקראינה ובאשר לתיירות המשגשגת שיש להמשיך ולפתח והנשיא הבטיח לוודא כי הנושא יקודם על ידי הגורמים הרלוונטיים בישראל.

אולי יעניין אותך גם