התע"א סיפקה לחיה"א מערכת תחקור אימונים מתקדמת עבור תרגיל Blue Flag 2017

החברה פיתחה מערכת תחקור רב-לאומית המאפשרת לבצע תחקור אירועי טיסה בצורה אוטומטית. בתרגיל BLUE FLAG 2017 שהוביל חיל האוויר הישראלי, לקחו חלק חיילות אוויר ממדינות שונות

התע"א סיפקה לחיה"א מערכת תחקור אימונים מתקדמת עבור תרגיל Blue Flag 2017

צילום: דוברות חיל האוויר

התעשייה האווירית סיפקה לחיל האוויר הישראלי מערכת תחקור אימונים חדשנית המאפשרת ביצוע תחקור של אימונים אוויריים בזמן שיא. המערכת פותחה לטובת תרגיל ה- "FLAG 2017 BLUE" האחרון שהוביל חיל האוויר הישראלי ובו לקחו חלק חיילות אוויר ממדינות שונות, ותפקדה בצורה מיטבית. בתרגיל, שהתבצע בישראל במהלך חודש נובמבר 2017, השתתפו חילות אוויר מארה"ב, פולין, יוון, גרמניה, איטליה, צרפת, הודו ,ישראל ומדינות נוספות.

המערכת פותחה על ידי התעשייה האווירית, על בסיס מערכת "אהוד" (ACMI), וייחודה ביכולת השילוב האוטומטי של הנתונים ממערכות אימון שונות של חילות אוויר שונים. המערכת אופיינה והותאמה לדרישות המיוחדות של חיל האוויר הישראלי לטובת תרגיל ה- BLUE FLAG ואפשרה ביצוע אימון ותחקור משותף על ידי כלל הטייסים שלקחו חלק באימון. באמצעות מערכת התחקור נוצרה תמונת קרב אווירית אחודה של כלל המטוסים המשתתפים והאיומים האוויריים, התרחישים שתורגלו הוזנו לבסיס נתוני מערכת התחקור ואפשרו תיעוד מלא שלהם ללימוד עתידי והפקת לקחים.

בנוסף לשימוש במערכת התחקור, התעשייה האווירית ספקה שירותי אימון אווירי לפי דרישה, השכירה פודי "אהוד" לשימוש במטוסי הקרב של המדינות השונות ותמכה יחד עם מומחי האימון של החברה בתפעול וליווי המערכת.

יעקב גליפת, מנהל מפעל מלמ בתעשייה האווירית אומר כי "מערכת התחקור שפותחה מחליפה הזנה ידנית של תרחישי אימון ומשפרת את תהליך הפקת הלקחים של אימון בסדר גודל שכזה. שירותי האימון האווירי בתרגילים הרב לאומיים המסופקים על ידי התעשייה האווירית, מאפשרים ללקוחותינו להפיק את המירב מכל אימון. יכולות אלו נותנות אפשרות גם למדינות שאין בבעלותן מערכות אימון להשתתף בצורה מלאה בתרגילים מורכבים במתארים ן גדולים.  שהו שלב נוסף בהתפתחות של מערכת "אהוד" הוותיקה, שלה פריסה רחבה בחילות אוויר בכל העולם".

ברחבי העולם סופקו עד היום מעל אלף פודי אימון מסדרת "אהוד", וכן מאות מערכות תחקור. מערכת "אהוד" משמשת כיום בפועל כרשת האימון האווירי הסטנדרטית של מדינות NATO.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022