אמ"ן ושב"כ יכולים לדרוש מפייסבוק להסיר תכנים

אמ"ן ושב"כ יכולים לדרוש מפייסבוק להסיר תכנים

bigstockphoto

שירות הביטחון הכללי, אמ"ן וגורמי חקירה אחרים משתתפים בהסדר לא פורמלי שבין משרד המשפטים לפייסבוק, לפיו המדינה פונה לרשת החברתית בבקשה להסיר תכנים שלדעתה מהווים עבירה. כך גילה היום עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי, הממונה על הטכנולוגיה בפרקליטות המדינה, בדיון משותף לועדות החוקה והטכנולוגיה של הכנסת. הדיון עסק בהצעת חוק להסרת תוכן שפרסומו מהווה עבירה מרשת האינטרנט, התשע"ז-2016 (שזכה לכינוי "חוק הפייסבוק"). הדיון בנושא מתנהל בשעה זו.

ויסמונסקי ציין כי החוק נדרש במקום שחברות האינטרנט סבורות כי התוכן מותר בהתאם לתנאי השימוש שלהן, או כשאין להן מנגנוני דיווח, בניגוד לפייסבוק וגוגל, והן אינן מוכנות לקבל פניות להסרת התוכן. מנגד, חבר הכנסת חיים ילין טען כי החוק פוליטי וכי אינו יעיל.

ניצב משנה מאיר חיון, מפקד מערך מאו"ר (מניעת אלימות ופשיעת רשת), מסר כי בשיטה הזו שבה מסירים את הפוסט אין דרך לעקוף [את ההסרה] וכי הדבר יותר אפקטיבי [מחוק חסימת הגישה]. לדעתו מדובר בחוק כירורגי, ללא "נזק סביבתי". לדבריו, המערך מוצא עצמו לא מעט אובד עצות מול אתרים המפרסמים תוכן. לדבריו, לעיתים העבריין מורשע והתכנים עדיין מתפרסמים באינטרנט.

פרסום ראשון: עו"ד חיים רביה / law.co.il

אולי יעניין אותך גם