רפאל תקים את מערך הגנת הסייבר של מאגר נתוני האשראי הלאומי של בנק ישראל

החברה נבחרה על-ידי חברת מטריקס IT כספקית מערך הגנת הסייבר כחלק מפרויקט כולל של בנק ישראל להגנה על מאגר המידע של מערכת שיתוף נתוני האשראי הלאומית. היקפו הכולל של הפרויקט מוערך בכ-140 מיליון שקלים

אילוסטרציה: רפאל

רפאל נבחרה על-ידי חברת מטריקס IT כספקית מערך הגנת הסייבר כחלק מפרויקט כולל של בנק ישראל להגנה על מאגר המידע של מערכת שיתוף נתוני האשראי הלאומית. החברה תשתף פעולה עם מטריקס, אשר נבחרה כקבלן ראשי על-ידי בנק ישראל לאפיין, להקים ולתפעל את המערכת לשיתוף נתוני אשראי בישראל. רפאל תספק את מערך הסייבר להגנת תשתית לאומית זו. היקפו הכולל של הפרויקט מוערך בכ-140 מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט רפאל תספק את ניתוח האיומים, אפיון, תכן מפורט, הקמה תפעול ותחזוקה של מערכת הגנת סייבר משולבת להגנת המידע של המערכת.

הזכייה בפרויקט להגנת תשתית לאומית חשובה זו, מסייעת לרפאל לחזק את מעמדה כספקית מובילה למערכות הגנת סייבר במדינת ישראל וכן את מיצובה של מטריקס כאינטגרטור מוביל במערכות ופתרונות מונחי סייבר. זכיה זו מגיעה לאחר ששתי החברות רשמו הישגים רבים בתחום, כשהיא מהווה המשך ישיר לזכייתה של רפאל, בשיתוף פעולה עם מטריקס, באחד הפרויקטים המרכזיים בתחום הסייבר בישראל – הקמה, פיתוח מערכות  ותפעול רב שנתי של חמ"ל הסייבר הלאומי של ישראל (CERT-IL).

רפאל, כזכור, תכננה והקימה את חמ"ל הסייבר הלאומי של ישראל, הממוקם בבאר שבע אשר פועל מבצעית החל מדצמבר 2016, תחת ניהול רשות הסייבר הלאומית.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס אמר: "פרויקט לאומי מורכב בסדר גודל כזה מחייב שיתוף פעולה עם גוף וותיק ובעל ניסיון המתמחה בתחום הסייבר. הפעילות המשותפת והמוצלחת עם רפאל סביב פרויקט חמ"ל הסייבר הלאומי - ה-CERT, הוכיחה כי מדובר בגוף סייבר עם הרבה ניסיון וידע בתחום בישראל ואנחנו שמחים להוביל כעת ביחד עם רפאל פרויקט נוסף בסדר גודל כזה בתחום. למטריקס פעילות רחבת היקף בעולם הסייבר ואבטחת המידע עבור גופים אזרחיים וביטחוניים, עם יכולת פיתוח וחדשנות בתחום מקצה לקצה. אני שמח על החיבור האסטרטגי שלנו עם רפא"ל המושתת על יכולות מוצקות ומוכחות, אשר שיבטיח הגנת סייבר יציבה ובטוחה לניהול מאגר נתוני האשראי הלאומי".

ראש מנהלת מודיעין וסייבר ברפאל, תא"ל (במיל') אריאל קארו הוסיף כי "רפאל מתמחה בהובלת פרויקטי סייבר מורכבים, בעלי משמעות ברמה הלאומית, והזכייה כספק הסייבר של מטריקס, בפרויקט של בנק ישראל היא ביטוי משמעותי נוסף להובלה של רפאל בתחום הסייבר בארץ ובעולם. אנו גאים להיות בחזית הפעילות להגנה ממתקפות סייבר על תשתיות וארגונים." קארו הוסיף עוד כי זו הפעם השנייה בה רפאל ומטריקס IT משתפות פעולה וזוכות יחד בפרויקט לאומי מונחה סייבר.

***

בתמונה: תא"ל (מיל') אריאל קארו, ראש מנהלת מודיעין וסייבר ברפאל (צילום: חברת רפאל)

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית