הצבא ההודי פרסם בקשת מידע למל"טים בטווח קצר

hindustantimes

הצבא ההודי רוצה מל"טים לטווח קצר של 10 ק"מ, עם תקרת טיסה של כ-6 ק"מ, שהיה של לפחות 10 שעות וטווח פעולה של 200 ק"מ. כך לפי פרטי ה-RFI.

לפי סוגי המטע"דים המבוקשים מדובר במל"טים לאיסוף מודיעין. המטע"דים של הכטמ"מים יכללו סוגים שונים של מערכות תצפית אלקטרו-אופטיות, אינפרה-אדום ומצייני לייזר, מודיעין אלקטרוני, מטע"די תקשורת, מכ"ם SYNTHETIC APERTURE, מכ"ם לסיור ימי, ממסר רדיו, זיהוי עמית/טורף ומערכות למניעת התנגשות באוויר. המל"טים מבוקשים עם המראה אנכית (ATOL). דרושה יכולת שחלוף בין תחנת שליטה על כלי שיט לבין תחנה קרקעית.

ה-RFP מתוכנן לצאת בינואר 18. סה"כ הודו רוצה 60 כלים כאלו. צבא הודו מתכונן לקלוט 24 פלטפורמות עד שנת 2022 , והיתר לאספקה עד 2027. העסקה אושרה על ידי משרד ההגנה ההודי.

על פי פרסומים, העסקה מכוונת לתעשיה ההודית, אולם היעדר ידע טכנולוגי מספיק ודרישות לאספקה מהירה יאלצו יצרניות הודיות להקים שותפויות עם יצרנים זרים, ושתים המועמדות המובילות הן אלביט מערכות והתעשיה האווירית הישראלית. 

'ספוטניק ניוז' כותב לסיכום, כי בהתחשב בכך שחברות הודיות כמו ALPHA DESIGN TECHNOLOGIES ו-DYNAMIC TECHNOLOGIES כבר חתמו על הסכמי שת"פ עם אלביט מערכות ועם התעשיה האווירית, יש להניח שיצרניות הכטמ"מים הישראליות ייהנו מעדיפות על פני יצרניות אחרות בעסקת רכש גדולה זו.  

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית