"ללכוד את הדגל" בזירת הסייבר

השבוע התקיים באוניברסיטת בן גוריון גמר של התחרות הגדולה בעולם לאבטחת סייבר המובלת על ידי סטודנטים. משחקי הגמר בישראל הינם יוזמה משותפת של המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ושל מרכז המצוינות לאבטחת סייבר של IBM באוניברסיטה, ובחסות מרכז המחקר לאבטחת סייבר באוניברסיטה

"ללכוד את הדגל" בזירת הסייבר

צילום אילוסטרציה: Bigstock

המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן גוריון אירחה קבוצות נבחרות מבתי ספר תיכוניים בישראל, אוניברסיטאות, וסטודנטים לתואר שני, אשר הגיעו לגמר של התחרות הגדולה ביותר בעולם לאבטחת סייבר, המובלת על ידי סטודנטים: המשחקים השנתיים של שבוע המודעות לאבטחת סייבר של בית הספר להנדסה "טנדון" של אוניברסיטת תל אביב. משחקי הגמר נערכו מוקדם יותר השבוע. זהו אירוע בינלאומי המתקיים במקביל ברחבי העולם ביוזמת NYU וזו השנה הראשונה בה הוא מתקיים גם בישראל.

לאחר תחרות של 36 שעות, הגיע למקום הראשון בישראל ולמקום ה -23 בעולם צוות בו היו שותפים ארבעה האקרים צעירים ומבטיחים, ללא הכשרה אקדמית פורמלית, אשר במהלך רוב התחרות הובילו במקום הראשון. במקום השני זכה צוות סטודנטים למתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת חיפה הלומדים במסגרת תוכנית אתגר לתלמידי תיכון מצטיינים. למקום השלישי הגיע צוות עתודאים ממכון לב בירושלים, שם הם לומדים תואר ראשון בהנדסת תוכנה.

בסיום התחרות עלה לשידור ראש תוכנית שבוע הסייבר העולמי מאוניברסיטת ניו יורק וברך את המשתתפים הישראליים על השגיהם המרשימים, במיוחד לאור העובדה כי זו השנה הראשונה בה ישראל משתתפת באירוע.

חלק ממשחקי הגמר בשבוע המודעות לאבטחת סייבר היו בסימן "ללכוד את הדגל" (Capture The Flag). משחקי הגמר בישראל הינם יוזמה משותפת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ושל מרכז המצוינות לאבטחת סייבר של IBM באוניברסיטה, ובחסות מרכז המחקר לאבטחת סייבר באוניברסיטה.

זו השנה השנייה ברציפות בה מרכז אבטחת הסייבר של אוניברסיטת ניו-יורק מעניק מלגות לזוכים במקום הראשון ב"ללכוד את הדגל" ובאתגר האבטחה המוטבע, או אתגר המחקר היישומי בכל אחד מחמשת המוקדים האזוריים אשר התקבלו לתכניות התחרותיות לדוקטורט של בית הספר להנדסה "טנדון" של אוניברסיטת ניו-יורק. "ללכוד את הדגל" אינו רק אימון הכרחי עבור סטודנטים ומומחים באבטחת סייבר, הוא גם מהווה אפשרות להכיר לאנשים צעירים ברחבי העולם את התחום, ולפתות אותם להתמיד בקריירת אבטחת מידע.

אולי יעניין אותך גם