חשש: ארה"ב חימשה מליציות קשורות לאיראן שפועלות בעירק

"גורמים אמריקאים הודו כי הכוחות הנתמכים על ידי איראן בעיראק יכולים להשתמש בנשק אמריקני, הודאה שמגיעה על רקע דאגה גוברת בגבעת הקפיטול", כותבים ב-Washington Free Beacon

הקומדיה המזרח תיכונית. דיווח של freebeacon חושף כי ארה"ב חימשה מליציות איראניות שפועלות בעירק.

"גורמים אמריקאים הודו כי הכוחות הנתמכים על ידי איראן בעיראק יכולים להשתמש בנשק אמריקני, הודאה שמגיעה על רקע דאגה גוברת בגבעת הקפיטול. ממשלת ארה"ב פועלת בשקט עם לוחמי המיליציה בעיראק, אשר קשורים ישירות לשורות משמרות המהפכה האסלאמיים (IRGC ), כך על פי מקורות רבים מכירים את המצב", כתוב בפרסום.

"מחוקקים אמריקנים ומעורבים צבאיים מודאגים ממה שתיארו כהמשך חימוש והכשרה של לוחמים אמריקאים בעיראק, מדיניות מתמשכת שמספר רב של גורמים תיארו בפני Washington Free Beacon כאחד הכישלונות העיקריים של מדיניות החוץ של ארה"ב באזור. [...] תמונות שהוצגו לקונגרס, אשר לא ניתן לאמת באופן עצמאי, הראו קבוצת חיזבאללה, פרוקסי של IRGC, עם טנק M1A1. המחוקקים גם הציגו תמונות של מה שנטען כמפגש של מפקד משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, עם מובילי המיליציות העיראקיות שמקבלות גיבוי מארה"ב".

ממחלקת המדינה נאמר: "הקואליציה הבין-לאומית בראשות ארה"ב נמצאת בעיראק כדי לתמוך בממשלת עיראק במבצע אל-קעים ובמפלה הצבאית הכוללת של ISIS בעיראק", אמר גורם רשמי. "לפיכך, הקואליציה מספקת תמיכה, באמצעות ממשלת עירק, לכוחות, כולל כוחות שבטיים שנבדקו. עם זאת, הקואליציה אינה מספקת תמיכה לקבוצות או כוחות המיועדים לארגוני טרור, או שאינם נתונים לשליטת ממשלת עיראק".

אולי יעניין אותך גם