הרומח של צה"ל מול חמאס

בצה"ל הוחלט לשנות את ייעודו של גדוד המילואים 8194 בחיל התותחנים ולחמש אותו ברקטה חדשנית. בנוסף להתפתחות היכולות המבצעיות של הגדוד, הוא צורף לאוגדת המילואים של פיקוד הדרום - אוגדה 252

מקור: אתר צה"ל

כחלק מהתוכנית הרב שנתית "גדעון", ובהתאם למפת האיומים המשתנה, הוחלט בצה"ל לשנות את ייעודו של גדוד המילואים 8194 של חיל התותחנים ולחמש אותו ברקטה חדשנית מפיתוח ישראלי. בעקבות השינוי, עבר הגדוד, שעד כה ישב באופן קבוע ברמת הגולן והגן על הגזרה הצפונית, לצאלים שבדרום.

"אנחנו גדוד המילואים הראשון בצה"ל המוכשר על רקטת ה'רומח' החדשה", מציין סא"ל (מיל') אייל רוטמן, מפקד הגדוד ומוסיף: "הרקטה, שאת השימוש בה החלנו בשבועות האחרונים, בעלת יכולות פגיעה מדויקות ביותר לטווח של עשרות ק"מ. היא נועדה לאפשר סיוע באש מדויקת לכוחות החי"ר והשריון הנמצאים בשדה הקרב הצפוף של רצועת עזה, ללא תלות בסיוע מחיל האוויר. דיוקה מאפשר לנו להימנע מפגיעה בחפים מפשע".

"קיימנו הכשרה מקצועית, מעשית ועיונית לכל לוחמי הגדוד על הרקטה החדשה", ממשיך מפקד הגדוד, "כעת הגדוד יודע לתת מענה ארוך טווח, מהיר וממוקד למפקדים שנמצאים בשטח הלחימה. מפקד בשטח יכול לעלות מולנו בקשר ולבקש סיוע. אנחנו נסגור את המעגל בצורה מהירה מאוד".

בנוסף להתפתחות היכולות המבצעיות של הגדוד, הוא צורף לאוגדת המילואים של פיקוד הדרום - אוגדה 252. "חשוב לנו לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם החטיבות הלוחמות בגזרה החדשה שאנחנו לומדים להכיר", מבהיר סא"ל (מיל') רוטמן, "שמחנו לשמוע שהמפקדים מאמינים בנו וביכולות שלנו ועוזרים לנו במשימה".

כמי שמהווה חלק ממורשת מכובדת של חיל התותחנים, סא"ל (מיל') רוטמן, שדודו התותחן נפל במלחמת יום הכיפורים ואביב שירת כקצין חימוש בגדוד בו הוא עצמו לחם בסדיר, רואה חשיבות רבה בשימור המסורת בגדוד: "הגדוד הוא מעל להכל - משפחה. אנחנו עוזרים אחד לשני גם באזרחות ומגיעים למילואים עם המון מוטיבציה ורצון לתרום".  

פרסום ראשון באתר צה"ל / נעמה זלצמן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית