באירופה מנסים למנוע פיגועי דריסה באמצעות משאיות: פחות מכוניות, יותר אופניים ורגליים

זירת פיגוע הדריסה בניו יורק בתחילת נובמבר (צילום: AP)

שלוש ערים באירופה – קיימברידג' באנגליה, ניימיכן בהולנד ואוסלו בנורווגיה, נוקטות באמצעים למניעת פיגועי דריסה באמצעות כלי רכב במרכזי ערים, כפי שקרה במנהטן לפני כשבוע. העקרונות בשלוש הערים זהים: פחות כלי רכב במרכזי ערים, הרבה יותר רכיבה על אופניים ועוד הרבה יותר צעידה ברגל.

DEFENSE ONE סוקר את הפעולות שננקטו בשלוש הערים, והן מבוססות על הגבלה משמעותית של כניסת כלי רכב למרכזי הערים, התקנת מגרשי חנייה גדולים מחוץ למרכזי הערים, עידוד רכיבה על אופניים ושימוש מוגבר ברגליים.

·          בעיר האוניברסיטאית קיימברידג' באנגליה לא רק מעודדים שימוש כלי רכב דו-גלגליים, אלא מקימים מחסומים אוטומטיים באזורים מסויימים בעיר שאינם מאפשרים לכלי רכב פרטיים להיכנס, אלא רק לאוטובוסים ציבוריים.

·          בניימיכן, הולנד, אופניים תמיד היו פופולריים, אך במקביל הוקמו חסימות לכלי רכב מסחריים גדולים. כדי לאפשר למשאיות מסחר לפרוק סחורות ליד בתי מסחר, הותקנו בהם טרנספונדרים (משיבים) שיוצרים קשר עם המחסומים ו'מקבלים רשות' אלקטרונית להיכנס רק כדי לפרוק סחורה.

·          ואילו באוסלו בירת נורווגיה מתכננים מחדש את כל מרכז העיר, כך שעד שנת 2019 כמעט ולא יהיו שם כלי רכב כלל. אנשי העיריה עוברים משכונה לשכונה, מבטלים מגרשי חניה לרכב במרכז העיר ובונים שבילי אופניים רבים ורחבים. סיסמת הפרוייקט באוסלו היא "במרכז העיר תושבים בלבד". לא כל התושבים מרוצים מההסדרים החדשים, אך העיריה נחושה לבצע את התכנית כדי לצמצם עד כמה שניתן סכנות של פיגועי דריסה במרכזי הערים באמצעות כלי רכב שהטרוריסטים שוכרים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית